Kolač sa sremskim sirom

Kako imam zanimljivu naviku da maltretiram sebi poznate i nepoznate ljude da mi donose recepte, tako sam jednu koleginicu smorila da mi donese recept za Čupavce. Donela ona dve pune kutije, kada joj je bio rođendan. Čupavci fenomenalni! Drobim ja danima nakon toga, tražim recept, a ne setim se da porukom podsetim.

Zadnji dan, pred svoj godišnji odmor, stiže Slavka i nosi recept. Malo kasnije mi prilazi, drži jedan crni notes i pokazuje mi neki recept, o kome mi je pričala. Konverzacija tece ovako:

  • Šta ti je to?

– Zaboravila sam da ti prepišem recept pa sam celu svesku spakovala i malopre ti prepisala. Ovde imaš i drugi recept.

  • Daj to vamo!

– Šta?!

  • Pa celu svesku. Ideš na more, za te dve nedelje ti ja čuvam svesku i prepisujem.

– A šta ako mojoj ćerci bude trebao neki recept?!

  • Jeeesssteeee, roditelji idu na more i ostavljaju praznu kuću a ona nema druga posla nego da dreždi u kuhinji… Daj tu svesku i srećan put! E da, kupi mi giros zacin, 2 kese, i kondenzovano zaslađeno mleko, trep trep…

Tako sam Slavku ispratila na odmor i uzela da listam njenu svesku. Ima tu svega i svačega, pošto je je živela par godina u Americi, pa je tu i dosta internacionalnih jela.

Krenem u prepisivanje i naletim na recept druge koleginice, Anite. Priđe i pitam za detalje i ona mi kaže da je princip ”smuti pa prospi” , a da je ukus fenomenalan.

Kako je juče bio dan za pijacu, potražim sremski sir jer realno, teško da mogu igde ovako da ga nađem i kupim. Jedva nađoh nesoljenu verziju.

Pošto je ovo tipičan vojvođanski kolač, rešim da stvari malo začinim sa čokoladom i jagodama, koje su na izmaku snage i već koštaju k’o kavijar…

Giros darling nekad svrati u kuhinju, čisto da me vidi, popije vodu i izvadi sudove iz mašine. Baci pogled na papir sa receptima i već vidim kako je vrlo skeptičan. Pita sta pravim i ja kažem: ”ma neki kolač…”, bez preciziranja. Za sir je čuo tek kasnije…

Sastojci:

  • 1 kg sremskog sira (nesoljenog)
  • 125 gr maslaca
  • 1 puding od vanile
  • 350 gr šećera
  • 1 prašak za pecivo
  • 1 vanilin šećer
  • 5 jaja
  • sok od jednog limuna
  • 4 kašike griza
  • nekoliko jagoda
  • 150 gr čokolade za kuvanje
  • 4 kašike ulja

IMG_8581

Maslac umutiti sa šećerom i žumancima. Maslac treba da odstoji na sobnoj temperaturi, da bi se lakše umutio.

IMG_8582

Dodati sir i nastaviti sa mućenjem.

IMG_8583

Dodati mešavinu pudinga, vanilin šećera, praška za pecivo i griza.

IMG_8584

Posebno umutiti sneg od belanaca i lagado dodavati, muteći varjačom.

IMG_8585

Masu izliti u pleh 27×36 cm, obložen papirom za pečenje. Možda je mogao da posluži i pleh  34×22 cm, ali mi se učinilo da je puno testa i da će još narasti i nisam htela da rizikujem da se ne ispeče…

IMG_8586

Peći oko sat vremena, na temperaturi od 180 C.

IMG_8592

Sačekati da se kolač skroz ohladi i preliti glazurom od čokolade i ulja.

IMG_8603

Dekorisati sa jagodama i listićima nane.

IMG_8604

Ostatak kolača sam isekla na malo šire štange i na svaku stavila po polovinu jagode. Popakovala sam kolač u kutije i stavila u frižider. Čokolada se stegla i kolač je bio idealan, onako hladan i osvežavajuć. Sir je davao finu dozu kiselosti i slatkoće, a nekoliko ljudi je pitalo da li sam stavila rum. Ruma nigde, a stvarno se oseća, ne mogu da objasnim zašto…

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

 

Leave a comment