Avokado sladoled

Već neko vreme traje moje uvođenje avokada u svakodnevnu ishranu i otkrivanje novih jela u kojima bih mogla da ga koristim. Gledam razne recepte po internetu i rešim da dam šansu sladoledu od avokada.

Kako ga koristim u salatama koje obično jedem za večeru, avokado uvek imam u kući, kao što imam limun i beli luk. U Lidlu mu je super cena, a na akcijama bude baš povoljan i onda mi je neodoljivo da kupim par komada kad god budem u nabavci. Tako sam se malo zanela poseldnjih par dana i imala frižideru preko 10 komada. Otvara giros darling frižider i kreće razgovor:

Giros darling: Lepo rodilo drvo avokada…

Ja: Molim? Koje drvo avokada?

Giros darling: Pa to koje si obrala…

Ja: Nisam nista obrala… A jel može drvo avokada da raste u saksiji i da ga držimo na terasi?!

Giros darling: Naravno da može, zajedno sa svim biljkama kojima smo blokirali terasu i tu samo još i neko drvo fali…

Pa dobro, imaćemo valjda dvorište jednog dana. Kod babe i dede u Vranjskoj Banji me čeka drvo limuna u ogromnoj saksiji i par puta sam probala da lobiram da se drvo donese kod nas na terasu, ali mislim da će to ipak morati da sačeka kuću i dvorište. Do tada ću da idem po firmi i usvajam biljke i pravim džunglu od svog radnog okruženja…

Elem, kako sam imala pun frižider avokada, krenem u petak sa posla i u putu napravim spisak za nabavku i jedva dočekam da udjem u kuću i pravim sladoled. Još sam našla i kokosov krem, a planirala sam kokosovo mleko pa sam tu bila i još više srećna. Imala sam plan da pravim dve vrste: sa limunom i nanom i sa kakaom i seckanom čokoladom.

Prvo nisam mogla da nađem čašu od blendera. Okrenula sam kuhinju naopako i čaše nije bilo. Već sam pomišljala da koristim “secka” i shvatim da kakao nije na svom mestu. Dva puta prečešljam sve začine i sve teglice i kako nisam mogla da silazim do prodavnice, dignem ruke i legnem da gledam seriju.

Kako nisam htela da čekam da se čaša od blendera magično pojavi, pozovem mamu da pozajmim njenu, pošto srećom, imamo isti blender.

Odem da kupim kakao i vidim maline i tu se pojavi ideja i za treću vrstu sladoleda.

Za varijantu od limuna i nane:

  • 2 avokada
  • 1 banana
  • 2 kašike meda
  • 100 ml kokosovog krema
  • sok od 1 limuna
  • par listića sveže nane

Za varijantu od čokolade:

  • 2 avokada
  • 1 banana
  • 2 kašike meda
  • 100 ml kokosovog krema
  • 2 kašike kakaa
  • 100 gr seckane čokolade

Za varijantu od maline:

  • 2 avokada
  • 1 banana
  • 2 kašike meda
  • 50 ml kokosovog krema
  • 200 gr malina

IMG_3510

Na pakovanju kokosovog krema piše da je mleko, ali ovo bilo mnogo gušće od mleka, kao slatka pavlaka.

IMG_3516

U čašu od blendera staviti oljušten avokado, komadiće banane, kokosov krem, limun, med i listiće nane. Miksati dok masa ne postaje ujednačena.

IMG_3520

Masa je malo nestvarno zelene boje, ali je super kremasta i gusta.

img_3521.jpg

Ravnomerno rasporediti po plićoj činiji i staviti u zamrzivač. Ja sam mislila da će to biti super čvrstom posle 2-3 sata ali jok, morala sam da čekam do sledećeg dana.

IMG_3523

Odmah sam zatim pravila čokoladnu varijantu. Kakao je dao baš finu gorku notu.

IMG_3526

Ovde sam možda stavila previše čokolade, moglo je slobodno i duplo manje. Ali znam za jednu mudru izreku: ”Čokolade nikada dosta…” Tako da ostavljam u receptu svih 100 gr.

img_3528.jpg

I na kraju maline. Kokosovog krema ovde namerno ima najmanje, jer sam računala da će maline da dovoljno razrede masu.

IMG_3530

Pola od ukupne količine malina sam stavila u blender, a drugu polovinu sam rascepkala na manje komade i umešala.

IMG_3593

Sve tri vrste su bile celu noć na hlađenju i nisam mogla da dočekam jutro da vidim rezultat. Čim smo završili doručak, krenula sam da serviram sladoled.

IMG_3593

Limun-nana i malina su mogli da se vade posle par minuta, ali je čokolada bila baš stegnuta i ta činija je morala na terasu na bar 10 min.

img_3595.jpg

Čokoladni sladoled sam stavila na sam vrh, jer se komadići čokolade lepo vide. Komadići maline fino prošaraju zelenu boju mada sam se ja nadala da će sladoled biti ružičaste boje…

img_3609.jpg

Sladoled se ne topi brzo, tako da i posle dužeg gustiranja, u čaši ne bude barica, kao što je slučaj sa mlečnim sladoledom.

IMG_3614

Moram da kažem da giros darling nije bio posebno oduševljen i posle nekog vremena je ipak posegao za činijom starog, dobrog, industrijskog sladoleda. Ja sam zadovoljna i tragam dalje za idejama za nove ukuse.

Možete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

Leave a comment