Brownies sa malinama

Sezona malina je u punom jeku i dok spremam tegle za Liker od malina, padne tu i tamo i neki kolač. Giros darling obožava voće, a najviše crveno, bobičasto. Nekada mi bude smešno koliko nam se ukusi za hranu razlikuju. Kada biramo sladoled, darling uvek uzima voćne ukuse: jagodu, malinu, limun… Moj izbor su čokolada, karamela, straćatela, lešnik. Jednom je umalo izbio međunarodni skandal kada smo kupovali sladoled tj. darling je bio u kolima, a ja sam izašla po sladoled. Za njega sam odabrala ukus kruške, jagoda-aronija i limun-nana. Zadnji ukus je baš bio po volji al za prva dva… Kad me tada nije ostavio, neće nikada! Do kuće je gunđao da sam mogla da uzmem bilo šta drugo, a ja sam mu odabrala krušku… Ejjj krušku!

Kada su maline u pitanju, omiljeni mu je kolač sa pavlakom i piškotama. Kolač je u našem narodu poznat kao ”Lenja žena” i toliko je jednostavan i opšte poznat da me je sramota da objavljujem recept za isti. Spremam ga u čašama jer je laksi za jelo i kako god to izgledalo, ima manje sudova za pranje. Darling jede za doručak, ručak i večeru i samo pita da li ima još.

Ovi brownies su bili da umire moju nervozu, dakle mnogo čokolade i mnogo maslaca.  A i trebala je da se isproba nova podloga za fotografisanje. Maline su ovde napravile odličak balans i razbile gorčinu čokolade. Moram da napomenem da je darling na vruće testo stavio i kuglu sladoleda od vanile jer kako kaže – bez sladolela mu je mnogo jak ukus… Dobro, nema problema, samo na slatko još slatkog.

Dobra strana moje kuhinje je to što sam teška krtica i što gotovo sve imam u zalihama. Imam čak i smrznute maline, ali mi je draže bilo da stavim sveže. Tako da smo Serjoza (https://www.instagram.com/sergethecorgi/?hl=sr) i ja prošetali do male pijace preko puta naše zgrade i od jedne fine tete kupili sveže maline. Serz ih je na licu mesta i probao…

Potrebno je:

  • 100 g brašna
  • 150 g crne čokolade
  • 2 jaja
  • 50 g kakaa
  • 300 g malina
  • malo soli
  • 120 g maslaca
  • 150 g smedjeg šećera

1

Maslac i čokoladu je potrebno istopiti. Može na pari, može u mikrotalasnoj, može na ringli, ali ja uvek biram rernu, na 50 C.

2

Dok se tope maslac i čokolada, mutiti jaja i smeđi šećer najvećom brzinom. Ranije sam mnogo podcenjivala ovaj korak i gledala da mućenje skratim što više i bila u fazonu: ma zamanem mikserom par puta i to je to. Ključno je da ova smesa pobeli od mućenja i bude vazdušasta. Ovog puta sam imala baš domaća i sveža jaja i vrlo brzo sam dobila glatku i kremastu masu.

3

Kada su se maslac i čokolada otopili, promešati kako bi se sjedinili i dodavati u jaja i šećer, muteći bez prestanka, kako toplota ne bi počela da kuva jaja.

4

Pomešati brašno, kakao i malo soli. Najbolje je prosejati kroz cediljku ili sito, kako bi suvi sastojci bolje pomešali, a i lakše umutili u masu.

5

Kada se sve umuti, dodati oprane i prosušene maline. Promešati i izliti u pleh. Ja sam koristila manji, okrugao pleh. Naravno, pre toga sam ga obložila papirom za pečenje.

69149196_2388291181498336_7870382236816637952_n

 

Peći na 180 C, oko 40 min. Kolač će spolja biti sjajan i suv, a unutra sočan.

69212080_538781900225105_8154008279178018816_n

Kao što već rekoh, darling se sebi odsekao parče i preko stavio kuglu sladoleda od vanile. Mlak kolač i hladan sladoled, bila je to mnogo dobra kombinacije.

69386704_732722407198096_6950156545569062912_n

Ja sam ipak za dekoraciju koristila prah šećer i malo svežih malina. Par komada sam sačuvala od ukupne količine, oprala ih pažljivo i osušila na ubrusu, neposredeno pred služenje.

Narednog dana je su brownies nošeni na posao, bez sladoleda i bez dekoracije i koleginice su jele komadić po komadić i na kraju su se jurile mrvice po činiji… Zaključak: i hladno može da se jede!

Možete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

Leave a comment