Hrono slana torta

Bili giros darling i ja na slavi kod moje drugarice Saške. Zna se, za Đurdjevdan smo u kući porodice Božić. Saška i ja smo išle zajedno u srednju školu i to prijateljstvo uskoro slavi 15-i rođendan. Još od srednje škole, kod Saške se ide na slavu. Tu bude pečenje koje sprema njen ujak Gale, Saškine kiflice, salate Saškine mame, teta Lele. Sve bude preukusno i divno dekorisano.

Teta Lela je još poznata i po Jafa torti. Kada je Saška slomila nogu u četvrtoj godini, mi, koji smo dolazili u posetu, smo bili ”ratni profiteri”. Kako ko dođe, biva poslužen Jafa tortom i baklavama. Žena se tih mesec dana naspremala za ceo život! Baš smo se opet prisećali tih poseta i teta Lela kaže: ”Majko moja, šta se tada te torte pojelo…”

Pored salate od pečuraka, mimoze, salate sa piletinom, novina je bila i salata sa mladim lukom. Mladi luk je zalutao izmedju slojeva pavlake, šunke, majoneza i kačkavalja i dao neverovatan šmek. Kako bi ostvarila isti efekat a držala se hrono principa, izbacim kačkavalj i majonez i dodam tikvice.

Priprema ove slane tortice je trajala ukupno sat vremena, sa sve grilovanjem tikvica i filovanjem. Naletim na Zucchini tikvice, na akciji i obradujem se ko niko! Inače su i dalje egzotika u našim marketima, i po izgledu i po ceni… Zucchini tikvice su malo tvrđe i pogodnije za grilovanje. Nisu loše ni obične, svetlo zelene ali ove su ipak bolje pokazale.

Sastojci su odokativni:

  • 2 srednje tikvice
  • 2 čaše pavlake
  • 150 gr šunke
  • 3 struka mladog crnog luka

 

IMG_8320

Tikvice iseci uzduž, debljine pola centimetara.

IMG_8321

Poređati ih na papir za pečenje i posoliti himalajskom solju. Kada tikvice sečem na krugove, onda ih grilujem u tiganju. Ovako sečene su mi nezgodne za tiganj i vremenski to traje li traje…

IMG_8322

Ohlađene tikvice staviti na tanjir, pavlaku malo umutiti kašikom, da bi postala malo tečnija, a mladi luk iseći na krugove.

IMG_8324

Ređati sloj tikvica i preko 2 sloja šunke. Ja sam tempirala posudu i oblik šunke.

IMG_8325

Preko šunke namazati pavlaku i posuti mladim lukom.

IMG_8326

Zatim još jedan sloj svega.

IMG_8327

Ovo je putna verzija i bila je predviđena za dva doručka al pošto je probao svako ko je prišao – ispao je samo jedan doručak.

IMG_8334

Ovo je kućna verzija.

IMG_8332

Pošto ne moze bez ugljenih hidrata, dodala sam lepinje sa semenkama. Sastojci su isti kao za Aromatične lepinje samo bez sušenog paradajza i maslina.

IMG_8329

Premazala sam ih sa jednim belancetom, pre pečenja, da bi se semenke bolje zalepile.

19141482_1915919795092175_1320810613_n

Ovo je office verzija, dok kolege nisu nagrnule.

Luk se malko oseca, posle jela, te se ovaj doručak ne preporučuje ako se radi blisko sa ljudima. Ja sam se šefici jedno 10 puta izvinula, pošto sedi do mene i toga dana sam nikad manje govorila…

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

Leave a Reply

