Oranž šnite

Danas bi moja draga tetka Slavica, tatina sestra, napunila 52. godine. Velika je tuga i praznina zbog njenog preranog odlaska…

img_7177

Dobila sam na čuvanje njene knjige recepata i oklagiju. Ta ”sukaljka” je već dugo u porodici i pripala je meni, da nastavim tradiciju mešenja i razvijanja kora za pitu.

Danas slavimo njen život i spremam jedan od poslednjih recepata koji sam dobila od nje. Imala sam razne druge kolače na umu, ali sam pre neki dan brisala stare email-ove i nađem poruku sa receptom, na kraju koga je bilo:

untitled

To sam shvatila kao znak i krenula u nabavku materijala.

Za testo je potrebno:

4 belanca
100 gr šećera u prahu
150 gr mlevenih oraha
1 prašak za pecivo
1 kašika gustina
1 kašika soka od pomorandže

Za krem je potrebno:

4 žumanca
150 gr šećera
6 kašika gustina
1 dl mleka
sok i narendana korica od 2 pomorandže
150 gr maslaca

 

img_7130

Belanca umutiti sa šećerom u prahu i dodati sok od pomorandže. Pomešati gustin sa praškom za pecivo i orasima, i lagano umutiti u belanca.

img_7132

Testo peći na 180 C,  oko 20 min.

img_7134

Žumanca umutiti sa šećeromn, dodati gustin, mleko, sok i narendanu koru od pomorandže. Kuvati na pari dok se ne zgusne, oko pola sata.

Posebno umutiti maslac i pomešati sa ohlađenim filom.

img_7149

Fil izliti preko testa i posuti mlevenim orasima.

img_7153

Preko noći kolač držati u frižideru ili kao ja, na hladnoj terasi.

img_7172

Imala sam prilike da finalne fotografije napravim u prirodi, po lepom, sunčanom danu. Jer ovaj dan i treba da bude takav.

Srećan rođendan Caki, mnogo mi nedostaješ…

 

Leave a comment