Savijača sa sirom i tikvicama

Ovo je nedeljom moj omiljeni doručak! Može da se spremi predhodno veče i da stoji u frižideru, topao je a i imamo doručak za ponedeljak ujutru.

Burek sa sirom i spanaćem mi je apsolutno omiljen ali mi je tepsija prevelika i onda burek bude nizak. Već neko vreme tražim manju tepsiju, za nas dvoje, za dva doručka. Nailazila sam na neke bezveze, aluminijumske, za koje nisam sigurna kako peku.

IMG_9167

Ovo ”bombonče” je bilo super jeftino a otkriće mi je da kod kineza može da se nađe metalac posuđe. Tražili smo neke kutije za odlaganje i ja, naravno, zađem u deo sa posuđem i stvarima za kuhinju. U trenutku se nađem u diznilendu od šerpica, lončića, tepsijica, džezvica… Bilo je tu u gabaritnijih primeraka, za npr. ajvar ali mi to, trenutno, nije zanimljivo.

Dizajn nije Bog zna kakav ali, metalac je metalac. Cene su pristojne, kao da kupujete posuđe ”na kilo”. Ima tu i onih zanimljivih plehova, kojima se skida dno i zanimljivo je da im je cena niža nego na aliexpress-u. U svakom slučaju, dok je giros darling došao do mene, ja sam imala punu korpu i još pune ruke raznog posuđa. Samo je prevrnuo očima i rekao da imam pravo na pola od svega odabranog… Ja sam počela da kukam i onda sam morala da obrazložim za šta će mi šta i sistemom eliminacije smo došli do nekog dogovora.

Pleh je iste večeri stupio u funkciju. Od kupovine, resto dana sam provela razmišljajući šta ću premijerno da spremim u njemu. Izbor je pao na ovu finu piticu, koja imam mirođiju u sebi, jer se tikvice i mirođija lepo slažu. Sir je samo upotpunio kombinaciju.

IMG_9170

Kada sam krenula da slažem, shvatila sam da je pleh ipak malo manji nego što treba, 26 cm. Tako da sam predpostavila da će doći do curenja iz kora i da neću moću da pitu izvučem iz pleha.

img_9171.jpg

Tako da sam na brzinu iskrojila papir za pečenje, po plehu, podmazala pleh uljem i stavila papir.

IMG_9169

Jednu poveću tikvicu, oko 400 gr, sam izrednala, sa sve korom. Posolila sam je ostavila da se cedi u cediljci.

IMG_9172

Tikvice odesiti dodatno rukom, dodati im oko 500 gr sitnog sira i pola vezice seckane, sveže mirođije.

IMG_9173

Kako su kore od heljde malo deblje, ja sam po jednu koru mazala sa po malo fila. Rukom se najbolje rasporedi, provereno.

img_9175.jpg

Ivice se saviju, da fil ne bi cureo, i kora se smota u rolnu.

IMG_9176

Rolne ređati u krug, i blago ih nabijati jednu uz drugu, da bi sve stale. Ukupno bude oko 12 rolata/kora.

IMG_9177

Kada se popuni pleh, pitu poprskati sa oko 1 dl kisele vode i sa malo otopljene masti.

IMG_9179

Ja sam pitu složila uveče, pokrila folijom, stavila u frižider i pekla ujutru, na 200 C, oko 30 min.

IMG_9180

Vruću pitu istresti naopako, na drugi pleh.

Nikako da se častim pravim nožem za burek. Nije mu neka cena ali ne može da stigne na red. Dodajem na spisak za 30-i rođendan.

IMG_9182

Poprečni presek je vrlo lep a cela kuća miriše na mirođiju. Pola ove pitice nam je bio doručak u nedelju a pola u ponedeljka. Ja skoju četvrtinu stavim, na poslu, u mikrotalasnu i imam vruć obrok. Giros darling više preferira hladno da jede.

Ovaj doručak je hrono, može i u restrikciji ali samo 2 puta nedeljno, pošto su i heljdine i speltine kore sa velikim procentom pšeničnog brašna.

Možete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

Leave a Reply

