Crveni rižoto

Imam svoju omiljeni zdravu hranu, na Kalenić pijaci. Pošto je radnim danima nemoguće da do iste stignem, subotu prepodne iskoristim za šetnju. Prvo odem na sajt, informišem se šta ima, pregledam cene i krenem. Tokom nedelje naletim na razne recepte, zanimljive članke o hrani i novim/zdravim namirnicama, sve zapišem u tefterče i onda se bavim istraživanjem.

Tako sam došla do crvenog pirinča, koji je vrlo zdrav i nutritivan. Ima nizak glikemijski indeks, pa je pogodna hrana za one koji nastoje da regulišu nivo šećera u krvi. Bogat je vlaknima i koristi se za jačanje rada slezine, popravljanja probave kao i popravljanje cirkulacije krvi.

Ovoga puta je crveni pirinač bio na mom spisku, limunska trava u prahu, crveno sočivo, integralni jasmin pirinač, garamasala i kašmir čili. Kako oko pijace ima i par divnih radnjica posuđem, častila sam se i sa dva tanjira. Suđa imam dovoljno da mogu kafanu da otvorim ali stalno kupujem još, uz izgovor da mi treba sve različito za blog, zbog slikanja.

Što se pirinča tiče, jako mi je bilo teško da se naviknem da ga jedem bez mesa i soja sosa. Soju ne volim ovako i iskreno, malo je se bojim zbog svih GMO priča, ali mi je soja sos pasija. Terijaki isto, ali je njemu soja sos osnova.

Brljam sa horno baš, baš ali se i dalje trudim da se tih nekih, načelnih principa, držim. Krompir nisam jela, ne pamtim. Margarin ne koristim, čak ni u jelima koja nisu hrono. Gledam da namirnice pravilno kombinujem i jedem što zdraviju hranu.

Meso volim ali nekad moram od istog da se odmorim. Pirinač bude idealan u tim situacijama. Spremim ga sa puno povrća, čak i giros darlig pristaje da ga jede. On obično takva jela gleda sa gađenjema ali se na rižoto navikao.

IMG_8827

Nema ovde puno mudrosti a ni preciznog recepta. Bitni su začini i jedno 3-4 čena belog luka izgnječiti pred sam kraj kuvanja. Ova tikvica je iz naše bašte, sa Avale. Tikvica je baš kapiralac a kako nije prskana, iseckala sam je sa sve korom.

img_8825.jpg

Pirinač sipati u šolju od 2 dl. Potrebno je prvo ga potopiti, ne bi li se lakše skuvao. Onda ga kuvati pola sata i dodati povrću.

IMG_8826

Crni luk iseckati sitno i propržiti na malo maslaca.

IMG_8828

Kada luk bude staklast, dodati kockice tikvica i iseckanu papruku, na rebarca.

IMG_8829

Kada povrće omekša, dodati pirinač i 2 dl soka od paradajza. Kada dodati i 2 dl vode.

img_8832.jpg

Pred sam kraj dodati izgnječeni beli luk, da bi zadržao šmek. Dodati i so, biber i malo majorana. Sledeći put ću ubaciti i malo karija.

IMG_8834

Ja sam činiju dekorisala sa crnim maslimana i jako su lepo išle uz hladan rižoto.

IMG_8833

Ovo je hrono jelo, vanrestrikcijsko. Pirinač i mahunarske se mogu konzumirati 2 -3 puta nedeljno.

Možete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s