Drugačije knedle sa šljivama

Ništa me nije, skoro, tako oduševilo kao ove knedle!

Nemam ja problem sa testom od krompira, osim što uvek preteram sa brašnom i testo mi bude malo žilavo. Pojedu se te knedle ali kad pomislim na vruć krompir koji treba ljuštiti i testo koje se lepi za ruke, ma koliko brašna stavila, nešto odmah odustanem. Knedle sa kajsijama su bile lepe ali pomisao na 100 prljavih sudova, mi baš i nije privlačna.

U zadnje vreme, u Beogradu, mogu da se kupe odlične knedle, sa raznim punjenjima. Ne znam kako bih takve napravila, u kućnoj izvedbi. U prkos pristojnoj ceni i dobrom ukusu tih knedli, rešim da probam recept prema kome sam bila skroz skeptična.

Subota popodne, sunčan dan, roštilj se dimi, prava idila u dvoristu porodicne kuće u Barajevu. Na vrata ulazi naša porodična prijateljica i nosi Princes krofne. Nastaje euforija i iste nestaju još pre ručka.

Posle ručka sedimo i pričamo i žene, naravno, povedu priču o kuvanju i kolačima. Krenemo sa predlozima, šta je jednostavno a ukusno. Porodična prijateljica pomenu knedle, ali da ona ne može da se bakće sa testom od krompira i da ona to radi drugačije.

Odmah sam izvadila tefter, koji uvek nosim sa sobom, i zapisala sastojke:

  • 1 kg šljiva
  • 7 čaša vode (od kiselog mleka)
  • 1 čaša žutog kukuruznog brašna
  • 1 čaša pšeničnog griza
  • 1 čaša pšeničnog brašna
  • 1 čaša šećera
  • 1 kašika cimeta
  • 200 gr prezli
  • 50 gr maslaca

IMG_9184

Vodu premeriti i staviti da provri.

img_9185.jpg

Skloniti šerpu sa vatre i dodavati kukuruzno brašno. Malo brašna pa malo mešanja.

Ja sam bila pametna i sve sipala od jednom. Naravno, brašno se ugrudvalo i trebalo mi je vremena da ga razbijem varjačom.

Kuvati 1-2 min i dodati griz.

IMG_9186

Kuvati jo 2 min i dodati brašno. Sada če već biti teže za mešanje ali se mora dobro promešati, kako bi se sve sjedinilo. Vratiti na vatru na jos 1 min.

IMG_9187

Dodati šećer i cimet, dobro promešati i ostaviti da se testo malo prohladi.

IMG_9188

Šljive su ove godine baš skupe i malo ih ima. Iznenadila sam se što sam ih našla na lokalnoj pijaci i što nisu koštale k’o avokado. Kupila sam 1 kg i potrošila 3/4. Ostatak sam spakovala u kesicu i u zamrzivač. Poslužiće za smuti ili nešto slično.

IMG_9189

Uzeti komad testa, staviti jednu šljivu bez koštice i uviti testo oko šljive.

IMG_9190

Formirati knedle i iste ne kuvati, bitna napomena. Staviti maslac na nisku vatru i kada se otopi, dodati prezle. Pržiti ih dok ne porumene.

IMG_9191

Pošto su knedle odstojale preko noći u frižideru (bila sam loše organizovala vreme tog dana) i izgubile tu prirodnu lepljivost, bojala sam se da se prezle neće lepiti za knedle ali sam se prevarila. Hladne knedle su se fino uvaljale u prezle.

IMG_9197

Knedle posuti šećerom i cimetom.

Ova čarne fotografije su nastale narednog jutra, koje je bilo kišno i oblačno.

img_9201.jpg

Zanimljiva stvar, kod ovih knedli, je što je šljiva sveža i to daje potpuno drugu dimenziju ovoj poslastici. Takođe, šljiva ostaje cela i nema rizika da sok iscuri iz testa.

Najbolje od svega – sve je gotovo za najviše sat ipo vremena.

Možete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

 

 

 

Leave a Reply

