Ruske lepinje

Ja ne znam kako više da opravdam svoju lenjost i manjak inspiracije za pisanjem…

Mogu da kuvam, mogu da fotografišem ali da napišem tekst, to mi u zadnje vreme baš ne ide i sve ću drugo da uradim, sem toga…

Elem, čekala sam godišnji odmor k’o toplu vodu i svu energiju ostavljala na poslu i tu i tamo se kuvalo i spremalo. Kako smo uplatili putovanje, ja sam se setila recepta koji sam davno našla i odlučim da ga spremim pred sam put. Par dana pred put sam umesila ove divne lepinje, osmislila dekoraciju za fotografisanje, sve spremila i giros darling dobije virus!

Da bi on ozdravio i osposobio se za put, sve ostalo je palo u drugi plan. Tri sata pred put, giros darling kapitulira i moja sestra od tetke, mlada novinarka i medijska zvezda u usponu, uleti u kombinaciju. Spakovala se nikad brže, na moje veliko iznenađenje, i bila odličan saputnik. Imale smo i ranije iskustvo i nisam ni sumnjala da ćemo se dobro provesti.

IMG_1402

Delimo iste gene a i ljubav prema hrani. Kuvanje je moja pasija a njena političko novinarstvo. Nađemo se kod odabira toga šta ćemo jesti.

IMG_1853

 

U Rusiji se baš i nismo usrećile sa hranom ali se moglo probrasti. Jele smo faktastičan kolač ali ćemo o tome drugom prilikom…

IMG_2025

Da se vratimo lepinjama. Prikuvao me je naziv i bila sam sigurna da neću ništa slično naći u Rusiji, ali sam se prevarila. U gradiću Sergijev posad, pri manastiru sv. Sergijevska lavra, postoje tezgice sa domaćim hlebom i pecivom, slatkim i slanim. Mi smo probale medenjake, pužiće sa cimetom i pogačice sa suvim voćem. Od ostatka grupe čujem da su jeli i peciva sa sirom i da su oduševljeni. Žao mi je što nisam gotografisala…

Za lepinje je potrebno:

500 gr brašna

300 gr kačkavalja

1 kesica suvog kvasca

1/2 kašičice soli

1 kašika šećera

250 ml mlake vode

1 kašika masti

1 jaje

IMG_9117

U vanglu staviti polovinu brašna, kvasac, šećer, so, toplu vodu i mast. Mesiti testo (mikserom, u mom slučaju) i postepeno dodavati ostatak brašna.

IMG_9118

Dodati polovinu narendanog kačkavalja i nastaviti sa mešenjem.

img_9120.jpg

Testo će biti malo lepljivo. Vanglu prekriti krpom i ostaviti da nadođe.

IMG_9121

Posle sat ipo, testo će udvostručiti masu.

IMG_9122

Radnu površinu posuti brašnom i premesiti testo.

img_9123.jpg

Jufku podeliti na 12 delova. Ja sam uzela vagicu i premerila 2 polovine testa i na taj način došla do toga da su lepinje jednake.

IMG_9124

Formirati lepinje i svaku premažati umućenim jajetom.

IMG_9125

Zatim svaki komad testa obilato posuti rendanim kačkavaljem.

IMG_9126

Rernu uključiti na 200 C. Pleh ubaciti u zagrejanu rernu i peći oko 20 min.

IMG_1104

Ove babuške sam ja dobila od ujaka pre mnogo godina i još se drže. Ruske rublje su takođe bile spremne za put.

IMG_1106

Ove babuške je giros darling dobio od bivšeg cimera. Pasoši su bili spremni, napravljen plan obilaska, ali darling nije imao sreće ovaj put. Idemo dalje i pravimo nove planove, za nove destinacije.

Možete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

 

Leave a Reply

