Napoleon torta

Kada pomislim na tortu, pomislim na čokoladnu tortu! Voćne su ok, Moskva šnit pogotovu, ali čokolada je čokolada!

Ovu torticu nam je fit tetka spremala, kada smo bili mali. Brat i ja smo je zvali “toto” torta, po istoimenom keksu koji se upravo bio pojavio i bio ceo od čokolade.

Priprema je skroz lagana i oblik je prilagodljiv. Mogu se ispeći 3 okrugle kore, od po 2 jaja a može se ispeći i jedna kora, podeliti na 3 dela i formirati pravougaona tortica.

Ja je zamišljam i kao četvrtastu, malu, taman za jedno 6 do 9 parčića. Čak sam nabavila, preko interneta, i četvrtasti pleh, kome se podešava veličina. Pošto nisam gledala dimenzije, moram da kupim bar još jedan ili da pečem iz 5 puta… Teške su moje muke!

Kada sam ispekla 3 korice i poređala ih na radnu površinu, setila sam se jedne svoje brljotine iz detinjstva: Moja otac je iz Vranjske Banje i ja sam svaki letnji raspust provodila tamo, kod babe i dede. Kao dete sam tamo bila i češće. Jednom prilikom su mama i tetka spremale tortu za neku svadbu i to je bila varijanta 40 jaja/2 kg oraha/18 korica i td. Kako su se te korice pekle u nedogled, meni je bilo dosadno (jer niko nije obraćao pažnju na mene) i smislila sam malu osvetu. Korice su se hladile u jednoj sobi i ja sam krišom uzela nož iz kuhinje i zavukla se u pomenutu sobu. Dok su shvatili da sam mnogo mirna i da me nema, ja sam svaku koricu isekla a od jedne sam i bila čak napravila i  kućicu. Sećam se maminog i tetkinog izraza lica kad su otvorile vrata i uhvatile me u šteti… Nisam dobila batine (bila sam prvenče i u tom momentu jedino dete/unuče/bratanica) i njih dve su ostatak dana krpile korice tako da se ne primećuju da su sečene pre filovanja.

Spisak za kupovinu, za korice:

  • 6 jaja
  • 150 gr šećera
  • 150 gr pečenih lešnika
  • 3 kašičice kakaa

Spisak za kupovinu, za fil:

  • 250 gr šećera
  • 200 gr čokolade za kuvanje
  • 250 gr maslaca
  • 250 ml slatke pavlake

IMG_8972

Većom brzinom umutiti 2 belanca sa par mrvica soli. Dodati šećer i umutiti u čvrst sneg. Dodati 2 žumanca i mutiti dalje. Jedno po jedno žumance dodavati i sve vreme mutiti ali slabijom brzinom.

img_8968.jpg

Sipati kašičicu kakaa i na kraju dodati 50 gr mlevenog lešnika.

IMG_8970

Okrugao pleh obložiti papirom za pečenje i sipati smesu.

Ja koristim onaj kome se skidaju stranice a papir iskrojim prema donjoj strani i isečem makazama.

IMG_8971

Peći na 180 C, 10 – 15 min, zavisno od šporeta. Ove korice nemaju brašno i jako su tanke. Zato im nije potrebno dugo pečenje. Postupak ponoviti 3 puta.

img_8975.jpg

Šećer preliti na 1 dl vode i pustiti da provri na srednjoj temperaturi.

img_8978.jpg

Izlomiti čokoladu i dodati je u ušpinovan šećer. Mešati dok se čokolada ne rastopi i sve postane jedna kompaktna masa.

img_8983.jpg

Šerpu skloniti sa vatre i dodati maslac u vruću smesu.

img_8988.jpg

U početku će masa biti retka ali će se zgušnjavati tokom hlađenja. Potrebno je mešati dok fil ne bude skroz hladan.

img_8991.jpg

Ovo je skroz ohlađen fil. Gustija je kao puding, u završnoj fazi kuvanja.

IMG_8993

Pošto sam fil kuvala veče pre, šerpa je prenoćila u frižideru i masa je izgledala kao blato i bila grudvičasta i ne kompaktna. Sačekati da fil bude sobne temperature i onda ga promešati žicom za mućenje.

 

img_8992.jpg

Umutiti slatku pavlaku (mlečnu). Ja nisam dodavala šećer jer je fil već dovoljno jak. Pola dodati u fil a pola staviti u činiju sa poklopcem i odložiti u frižider. Tu drugu polovinu sam koristila za dekoraciju.

IMG_8995

Korice sam pekla veče pre filovanja i preko noći su stajale u frižideru. Pozicionirala sam obruč od pleha, na tanjir, i filovala svaku koricu.

IMG_8996

Odvojiti 3-4 kašike fila, za zamazivanje sa strane.

Ja sam fil prebacila u činiju, stavila na vagu, ukupnu masu podelila na 3 dela i tako odredila koliko fila ide po korici. Na žalost, moja ”odokativna” procena je očajna i vremenom se nije ni malo popravila, te pribegavam ovakvim metodama.

img_8997.jpg

Fil nije perfektno gladak, pošto su se stegli komadići čokolade. Meni ne smeta, pošto ne gajim perfekciju u kuhinji.

img_8998.jpg

Pre služenja, skinuti obruč i zamazati strani se filom koji je sklonjen u frižider.

IMG_9001

Fil opet mora doći na sobnu temperaturu, da bi sa njim moglo da se radi.

 

IMG_9003

Ja sam odvojila malo više fila, da bih mogla da se malo bavim dekoracijom.

img_9005.jpg

Nožem sam obeležila parčiće, da bi svako dobilo pufnu od fila. Pošto je napolju bilo 35 C, fil je ubrzo počeo da gubi mustru.

img_9007.jpg

U drugu kesu sipati drugu polovinu umućene pavlake, koja nije otišla u fil. Moram da napomenem da je moj pomoćnik u ovom projektu bio moj najmlađi brat Rade.

IMG_9017

Glavni povod spremanja ove torte je bio rođendan moje najmlađe sestre, Jane.

IMG_9018

Mlada dama je pozirala pored svoje torte, u novoj tunici.

img_90231.jpg

A bila je zadovoljna i ukusom.

IMG_9024

Malo da se vidi i poprečni presek.

IMG_9014

Rade i Jana su malo poradili na dekoraciji stola. Suvo bambusovo lišće je trebalo da bude efektnije ali nije bitno, važno da je torta bila dobra.

Janči moja draga, srećan ti rođendan!

Možete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

Leave a Reply

