Domaći Burgeri

Svesna sam da dugo nisam ni prišla blogu ali kad sam jutros videla datum zadnje objave, pa sram me bilo koliko sam lenja…

Nije da nisam kuvala, fotografisala, mastila aparat, skupljala recepte, razmenjivala iskustva, nego mi utekla inspiracija za pisanje pa nikako da se vrati! Leto bilo dugo i toplo a kako sam sebi namestila da idem na odmor u drugoj polovini septembra, nekako mi snage, volje, strpljenja, ma svega manjka. Ili, što bi mi rekla kolegenica: ”Jao, kako ti igledaš grozno i umorno…” Mislim se, tako se i osećam… Sa sve kezom!

Ali bez kukanja, bliži se polovina septembra, danas pala temperatura i valjalo je kuću zagrejati sa 4 upaljene ringle.

Kako moje kuvanje i blogovanje postaje sve poznatije, tako dobijam sve više recepata i kulinarskih poklončića. Skoro sam dobila iz Italije, od mamine drugarice, oklagijju za fondan. Fondan mi je jos nepoznanica ali ima vremena, upoznaćemo se. Od sestre iz Nemačke sam dobila Burger set, modlu i kuvar sa receptima. Kuvarčić je prelep, sa divnim fotografijama.

img_8930.jpg

Recepti su na nemačkom i malo je radio google translate, ali sam se izborila.

img_8932.jpg

Skoro sam pronašla da kalup ima i kod nas da se kupi: https://www.facebook.com/setzapravljenjeburgera/ i da je isti kao onaj što se prodaje u Nemačkoj. Taman ću moći da poklanjam kalup, u kompletu sa svojim receptima i svako će moći da pravi burgere u svojoj kući.

Ovo je drugo omiljeno jelo giros darlingu. Jedno vreme smo u zgradi imali burgere i dragi je bio vrlo neodlučan, kada hoće da se počasti brzom hranom. Kako je nekada bila velika tajna, specijalnog ukusa Mcdonalds hamburgera, tako su oni bili jedinstveni, pogotovu kad su cene u pitanju. Vremenom se otkrivao detalj po detalj i sada može da se postigne gotovo indentičan ukus, u toplini svog doma i bez bojazni po bankrot kućnog budžeta.

Sa jedne strane, volim da kuvam nedeljom. A sa druge strane, volim i da se neko drugi pobrine da sam sita. Jutros sam ustala sa mišlju, šta jesti danas za ručak i krenula sam da lobiram kako bi mogli da se počastimo sushiem. Giros darling je ideju razmatrao, pošto voli sushi, a voli i da čita sve i svašta po netu i onda krene sa mračenjem kako ćemo se potrovati od žive ribe. Ja jedem sushi i verujem da moj želudac može sve da prevari… Da bi izbegli mogućnost da nam ručak presedne, darling je predložio da isprobamo novi burger set. Ja sam kuvar prelistala, napravila 4 predloga, darling ih je odobrio i krenuli smo u nabavku.

IMG_0934

Najbitnije je meso. Mi smo kupili 1 kg junetine, dva puta samlevene. Sve drugo je skroz opciono. Žao mi je što nisam stigla da umestim zemičke, tada bi ugođaj bio potpun. Ove su italijanske i trudim se da ne razmišljam o tome, šta sve imaju u sebi kada su mogle da pređu toliki put, stoje po skladištima i opet budu sveže…

IMG_0935

Ovo je sos za Burger br. 4. Za njega je potrebno:

  • 2 kisela krastavca
  • 1/4 glavice crvenog luka
  • 1 kašika senfa
  • 2 kašike majoneza
  • 1 kašičica belog luka u prahu
  • 1 kašičica slatke paprike
  • malo soli

Sve izmiksati i ostaviti u frižideru, da se hladi.

IMG_0937

Pripremiti sveže povrće. Sve dobro oprati i iseći na kolutove.

IMG_0945

Giros darling i nije neki fan slanine i rekao je da je Burger br. 1 pravo oličenje moje ličnosti. U istom je bio i komad pohovanog kačkavalja, pomalo pregorelog ali dobro…

img_0940.jpg

Nakon pripreme dodataka, na scenu stupa priprema mesa.

img_0941.jpg

Donji deo kalupa nauljiti, kako bi burgeri mogli lakše da ispadnu. Ili modlu obloziti streč folijom i tako ga izvući napolje.

img_0942.jpg

Gornjim delom modle pritisnuti meso i na taj način oblikovati burger.

IMG_0944

Meso će dobiti one grill šare koje će se, na žalost, izgubiti tokom pečenja.

IMG_0949

Meso ređati jedno na drugo a između stavljati papir za pečenje ili kese za zamrzivač. Bitno je da se ne zalepe jedna na drugu.

IMG_0952

Ovaj grill tiganj i nije tako praktičan jer je veći od ringle i onda pečenje u njemu nije baš ravnomerno. Samo u njega su mogle da stanu sve 4 pljeskavice od jednom.

IMG_0953

Tiganj zagrejati na najjaču vatru i po prvom okretanju mesa – malo smanjiti vatru. Meso približiti na sredinu tiganja, gde je najtoplije.

IMG_0954

Zemičke podeliti na pola i donji deo zapeći. Ja sam koristila tiganj od slanine, ništa nije falilo. Samo paziti da ne pregori, dovoljno je 30-ak sekundi da se zagreje.

IMG_0955

Na predviđene burgere staviti po listić kačkavalja, pred kraj pečenja.

IMG_0958

Našli smo i extra dasku za serviranje, potpuno nenadano. Baš je legla u ovoj priči.

IMG_0962

Burger br. 1:

  • Slanina
  • Pohovani kačkavalj
  • Ajzberg salata
  • Paradajz
  • Majonez

IMG_0963

Burger br. 2 ili Fit burger:

  • Ajzberg salata
  • Svež krastavac
  • Paradajz
  • Crveni luk
  • Senf

img_0966.jpg

Burger br. 3:

  • Sir
  • Kiseli krastavci
  • Crveni luk
  • Paradajz
  • Senf
  • Kečap

img_0969.jpg

Burger br. 4:

  • Kačkavalj
  • Ajzberg salata
  • Majonez sos
  • Paradajz

img_0974.jpg

Svaki burger probosti štapićem za ražnjiće, da ne bi bežali dodaci. Ono što sam zaboravila da napomenem je da je svaki burger težak oko 150 gr. Kada se ispeče i kalira, to bude oko 120 gr, kao ”školska” pljeskavica…

img_0976.jpg

Najbolje za kraj, po meni, je burger br.1. Kačkavalj jeste malo pregoreo, to sam odmah na početku prijavila. Sve se zaboravi u momentu kada se burger preseče na pola i sir krene da curi…

 

img_0975.jpg

Meni prosto nije dosta ovog prizora i mislim da ću da ovu sliku stavim kao pozadinu na telefonu, prosto ne zaslužuje ništa manje…

Možete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

 

 

Leave a Reply

