Knedle sa kajsijama

Volim knedle sa sljivama, maltene oduvek! Mama ih je često spremala, u sezoni šljiva, kada pretekne krpmpir pire, od ručka. Mama bi samo dodala jaja i brašno i ubrzo bi imali servirane tople knedle, posute šećerom.

Kasnije sam negde slučajno probala knedle sa kajsijama i znate onaj  osećaj, kada vam hrana dušu ukrade? E, ja sam se tako osećala posle prve knedle sa kajsijama. A i posle prvog zalogaja gorgonzole al to sada nije bitno…

Probala sam i knedle sa višnjama, nutelom, kokosom al kajsije su kajsije. Mama giros darlinga pravi slane knedle, punjene maslinama i uvaljanje u mesavinu prezli i pecenog susama. U stvari, to testo od krompira je generalno jako prakticno i zahvalno za rad. Zimus sam imala jednu količinu krompira, sa kojim nisam znala sta ću i nastale su Njoke aglio olio e peperoncino. Dobre su i pogačice od krompira, kao i pogača.

U šetnji po pijaci sam shvatila da su kajsije pri kraju, a da ove godine nisam ništa konkretno spremila sa njima. A u frižideru mi je dodatrajavalo jedno 2 kg krompira koji inače slabo jedemo. Napolju je bilo prijatnih 40 C, a u stanu, klima uredjaj nije nešto hteo da sarađuje. Uz sve pomenute uslove, kako da se ne zavučem u kuhinju i napravim blizu 50 knedli?!

Recept sam uzela od mame a ona ga je prepisala iz ”Patinog” kuvara:

  • 1 kg krompira
  • 3 jaja
  • 250 gr brasna
  • oko 20 kajsija
  • 200 gr prezli
  • oko 20 kocki secera
  • secer za posipanje

img_8754.jpg

Odmah da kazem, ja sam iskoristila sav srompir koji sam imala i to je bila tacno dupla mera. Krompir kuvati na srednjoj vatri, dok ne bude mekan, na boc čačkalicom ili viljuškom.

img_8756.jpg

Krompir je domaći i nikad mi se nije desilo da se ljuska odvoji u kuvanju. Nikad nisam lakse ocistila vruc krompir.

IMG_8755

Dok se krompir prohladi, pripremiti kajsije za knedle. Odprati ih, izvaditi košticu i na njeno mesto staviti kocku sećera. Kocku malo utisnuti u kajsiju, da obe strane dobro nalegnu.

IMG_8758

Kad krompir bude mlak, mikserom ga usitniti, koliko moze.

IMG_8759

Dodavati jedno po jedno jaje i nastaviti sa mućenjem. Masa neće biti kompaktna kao krompir pire i biće grumuljica od krompira. Ja sam ludela zbog toga, ali se posle nije osećalo u testu.

img_8760.jpg

Postepeno dodavati brašno i mesiti testo. Krompir moze da popije mnogo brašna i treba se odupreti dodavanju jer će testo posle kuvanja biti žilavo i tvrdo. Pogotovu kada knedle prenoće u frizideru.

IMG_8761

Povrsinu posuti brasnom, rastanjiti testo i podeliti ga na kvadrate. Na svaki kvadrat staviti po kajsiju sa kockom šećera i obmotati je testom. Zavisno od veličine kajsije, ako testa bude više nego što je potrebno, odvojiti višak.

IMG_8763

Višu, a pliću šerpu napuniti vodom i staviti da se greje. Kada proključa, dodavati knedle. One ce pasti na dno i da se ne bi zalepile, širokom a rupičastom kašikom blago proći po dnu, da bi se knedle odlepile, a da se ne bi raspale.

IMG_8762

Dok se knedle kuvaju, na malo ulja propržiti prezle. Kada blago potamne, skloniti tiganj sa vatre.

IMG_8764

Kada knedle isplivaju na potvršinu, kuvati ih tako jos 1 minut. Rupičastom kašikom ih vaditi i valjati u prezle.

IMG_8784

Knedle prohladiti i sluziti ih posute kristal šećerom. Neko voli da pospe i malo cimeta ili kokosa.

IMG_8789

Ovde se vidi i poprrečni presek, kako su kajsije ostale cele, a kocka šećera se otopila.

Možete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

Leave a Reply

