Lisnate kiflice

Brašno iz DM-a je potpuno otkriće za mene! Nakon što sam spremila Tortilje od novog speltinog brašna i onog finog osećaja mekoće testa, razne mogućnosti su počele da mi padaju na pamet.  Jedna od njih je i lisnato testo. A sa lisnatim testom su mogućnosti beskonačne!

Kako mi se neki duvan čvarci vuku po frizideru, pošto sam ih se predozirala, rešim da baš experimentišem i napravim kiflice sa čvarcima.

Giros darling ne voli čvarke (čudan neki covek…] i njemu su zapale kiflice sa sirom. Šta god da spremam, uvek ostavljam mogućnost za prilagodjavanje.

Speltino brašno, koje inače koristim, nije pogodno za spremanje lisnatog testa. Nekako se napije vode i nije u stanju da upije masnoću i da se lista. Čim se na njega nanese sloj otopljenog maslaca ili masti i preklopi sa jos testa, sve je automatski jedna nekompaktna masa i spremna je samo za kesu za đubre…

IMG_8800

Sad sam se, onako, baš “otvorila” i potrošila više od pola kese ovog skupog brašna i mogu da kažem da je bšs vredelo…

Za testo je potrebno:

  • 4 čase (od 2 dl) brašna
  • 2 čase kisele vode
  • 1 ravna kašičica soli
  • 1 ravna kašičica praška za pecivo
  • 1 ravna kašika psilijuma
  • oko 200 gr čvaraka
  • komad sira

IMG_8801

Sve sastojke, sem čvaraka i sira, umutiti kašikom. Nije potrebno ničega dodavati dodatno. Testo bude, maltene, odmah spremno za rad ali ga ja ipak ostavim oko pola sata, da odmori.

img_8802.jpg

Testo premesiti i formirati loptu. Podeliti na 2 dela i jedan ostaviti sa strane.

IMG_8803

Testo rastanjiti oklagijom i premazati mašću, u tankom sloju.

img_8804.jpg

Preko masti, posuti čvarke.

IMG_8805

Preklopiti jednu trećinu testa, blago je premazati sa mašću i posuti čvarcima.

IMG_8806

Postupak ponoviti i sa zadnjom trećinom testa.

IMG_8807

Donji kraj testa preklopiti na trećinu i opet zamastiti i posuti čvarcima.

IMG_8808

Preklopiti i treći deo testa. Na gornji deo testa ne ide fil, samo se pospe sa malo brašna, da se ne bi lepilo za oklagiju.

IMG_8809

Ispod jufke, takođe, posuti brašno i lagano tanjiti u obliku što približniji krugu. Meni to, gotovo, nikad ne uspe…

img_8810.jpg

Krug raseći na 8 trouglova i motati u kiflice.

img_8811.jpg

Nisam htela da ih premazujem žumancetom jer sam ih planirala uz kiselo mleko.

 

IMG_8815

Kiflice peći na 180 C, sa ventilatorom. Pečenje traje oko 25 min ali se mora proveravati dno kiflica. Kada budu blago tamne sa donje strane – gotove su.

IMG_8812

Sa drugom polovinom testa postupati kao sa prvom, samo ne posipati čvarke.

IMG_8813

Meni nešto ne ide razvijanje testa u krug… Raseći testo na 8 trouglova i na širi deo svakog, staviti po manji (veći) komad sira.

IMG_8816

Saviti ćoškove trougla, da sir ne bi ispadao, i smotati testo u kiflicu.

IMG_8817

Papir sam reciklirala od predhodnog pečenja, nema potrebe da se rasipamo…

IMG_8822

Nadljudske moći su mi bile potrebne za kontrolu, da dočekam jutro i ne zgrešim u sitne sate.

img_8823.jpg

Poprečni presek se dobro vidi i to je rezultat koji sam htela da postignem, da testo bude u slojevima i da se lista.

IMG_0842

Ovako je izgledao kancelarijski doručak. Ja sam pojela tri kiflice a koleginici sam ustupila jednu.

Možete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

 

 

 

Leave a Reply

