Tart sa čokoladom i višnjama

Krenem ja juče na omiljenu mi pijacu, na Vidikovac. Od planirane šetnje, ono ispade agonija! Renoviranje je u toku, pola tezgi nema, sve razmšsteno. Krenem da tražim čika Raleta i brašno, al sreće nema. U tom jurcanju, snimim tezgu sa višnjama i trešnjama. Priđem, pa nisam sigurna da li dobro vidim. Trešanja je i bilo al višanja, jako malo i jako kratko. Toliko kratko, da sam uspela samo turu Višnjevača da spremim. Pitam za cenu, a ono k’o za maline! Stanem i mislim se, a šta bih pravila?! Setim se neke slatke pavlake u frižideru, kojoj je rok trajanja bio upitan. A kupila sam i čokoladu za kuvanje, pre neki dan, bila na akciji. Još samo pare da prežalim i bice sve u redu…

Kupim jedan kilogram, za kolač i da se giros darling malo obraduje. Posto sam se natovarila koječega, a napolju je bilo prijatnih 30 C, u stanu dodatnih 5 C, trebalo je smisliti nešto što će što manje da zagreje kuću.

Naravno, odlučim se za tart, za čiju pripremu trebaju 2 ringle i rerna, sve u isto vreme…

Kada sam prvi put spremamala Cookies, u receptu je stajalo, 2 puta podvučeno, da ide braon sećer. Prežalim pare, kupim uvozni smedji sećer i shvatim da je u njemu magija.

Elem, recept sam našla u nekom stranom kuvaru i mere su: 2:1:1 i to brasno:maslac:secer. Po potrebi se doda kašika vode. Količina se povećava se prečnikom pleha.

Ja nisam baš mislila o tome i moje testo je bilo dosta tanko i ceo kolač je bio nizak. U ovom slučaju tj. na pleh od 25 cm prečnika, testa je moglo da bude bar 50% više.

Drugi peh je bio u vezi voćnog nadeva. Višnje su bile skoro bez slasti. Očigledno da im je vreme prošlo i da su bile u nekoj hladnjači i bolje da sam i smrznute kupila, sigurno bih bar jeftinije prošle…

Al da ne kukam, sastojci su:

  • 100 gr brašna
  • 60 gr maslaca
  • 60 gr smeđeg šećera
  • 250 ml mlečne slatke pavlake
  • 200 gr crne čokolade
  • 500 gr višanja (malina, jagoda, kajsija…)
  • 5 kasika šećera

IMG_8766

Nikada mi nije bilo jasno, kada u receptu stoji, da se u nešto doda 100 ml slatke pavlake ili par kašika… Pa kako da odmerim, kada se masnoća izdvoji i mogu da mućkam do sutra, tu pomoći nema. Ili ceo tetrapak ili ništa!

img_8768.jpg

Pavlaku pustiti da proključa ali na nižoj vatri, da ne bi zagorela.

IMG_8769

Provrelu pavlaku skloniti sa vatre, izlomiti čokoladu za kuvanje i mešati dok se čokolada ne istopi.

img_8771.jpg

U toku hlađenja, povremeno promešati.

IMG_8767

Višnje očistiti, dodati šećer i 1 dl vode. Višnje kuvati na srednjoj vatri, dok se ne raskuvaju. Ja sam zamislila da se višnje skroz skuvaju i da budu kao džem, ne bi li se lepo premazale preko kore. Ove nešto nisu htele da sarađuju i ostale su tako, bezveze…

IMG_8772

U vanglu sipati brašno, šećer i hladan maslac, isečen na kockice.

IMG_8773

Testo umesiti rukama i dodati malo, vode po potrebi. Ja sam dodala jednu kašiku.

IMG_8775

Testo staviti u plastičnu kesu i smestiti u frižider, na pola sata.

 

img_8776-e1500928159300.jpg

Pleh za tarte je naslađen iz Pariza i ništa slično nisam uspela da nađem. Pošto je već izgreban po dnu, ja ga obložim papirom za pečenje, ne bi li mu makar malo produžila vek trajanja.

 

img_8777.jpg

Radnu površinu posuti brašnom i testo rastanjiti oklagijom. Trebalo bi ga namotati na oklagiju i tako preneti u pleh ali nije bilo šanse. Raspadalo se na i na pokušaj da se prenese u komadu.

img_8778.jpg

Zato sam prenosila komad i komad i krpila. Nisam imala dovoljno, da bi ivice bile više al nije bilo strašno.

img_8779.jpg

Podlogu za tart peći na 180 C, oko 15-20 minuta. Dovoljno je da ivice potamne.

Kada se podloga ohladi, naneti višnje.

IMG_8780

Mešavinu pavlake i čokolade presuti u vanglu i mikserom mutiti dok se ne dobije kremasta tekstura. Zapremina se neće značajno povećati.

img_8781.jpg

Krem preliti preko višanja i ravnomerno rasporediti po celoj površini.

IMG_8792

Tart je odstojao u frižideru celu noć i na topskih 40 C, stigao u džunglu Barajeva.

IMG_8794

Pošto više nisam imala višanja, preko ganaša sam ređala kapljice čokolade.

IMG_8799

Pre sečenja, imala sam ideju na na vrh svakog parčeta ide po kugla sladoleda od vanile. Dok smo moji brat i sestra, Rade i Jana, i ja gledali po zamrzivačima za sladoled, Jana je snjimila šlag u spreju i konstatovala da sladoled nece ”preživeti” do kuće, po aktuelnim temperaturama. Tako da smo se odlučili za šlag, a Jana je bila asistent u dekorisanju, dok sam ja sekla i dekorisala.

Možete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

 

 

 

 

Leave a Reply

