Kiflice sa pavlakom

Povremeno me uhvati manija i čitavo bogatstvo bih ostavila na aliexpress-u. Krenem redom i 2 EUR, 3 EUR, 5 EUR = 50 EUR! Nešto vidim na netu, u vezi kuvanja, i onda krenem tematski da tražim, dok ne nađem i kupim.

Zadnjih nekoliko puta su mi kiflice različitih veličina i oblika. Ukusne su i dalje, ali bih baš volela da su copy-paste, k’o kupovne!

IMG_8695

U aliexpress pohodu, naletim na ovaj trougao za kroasane i učini mi se da je to dobro rešenje, da sve kiflice budu iste.

IMG_8696

Kada sam krenula da radim sa testom, uočila sam više mana:

– Ako u pleh staje oko 12 kiflica, dok zadnju stavim u pleh, prva ce biti duplo veća. Ako pustim da sve zajedno malo odstoje, opet su ove zadnje u zaostatku u narastanju.

– Ostaci testa, kada se izvuku trouglovi za kiflice, moraju da se premese i po nekoliko puta. A kiselo testo, ne voli da se mnogo gnjavi…

– Ako se bas ne vodi racuna o debljini testa i isto se previše rastanji, kada se izreže trougao, testo se skupi i opet kiflice nisu jednake.

Bilo kako bilo, zamisao nije bila loša a kiflice su bile preukusne. Pre nego što je trougao stigao, bacila sam se u potragu za novim receptom za kiflice. Kopam ja po hrpi recepata i naletim na ceduljicu sa receptom, bez naslova. Krenem da čitam i naletim na recenicu: ”Testo rasecati i motati u kiflice…” Kiflice! To je to!

Recept je malo drugačiji od onoga za Kumove kiflice ali je podjednako dobar i jednostavan. Da bih malo razbila stereotip: kiflica-žumance-susam, jedan pleh sam ukrasila sa kimom a drugi sa makom, čisto za promenu.

A našao se i povod za spremanje. Moja koleginica Jana je slavila 30-i rođendan i ovo joj je bio poklon od mene. Kolege su bile presrećne zbog posluženja. Preko 40 kiflica je bilo posluženo u 8h ujutru, do 10h nije bilo ni jedne…

Sastojci:

  • 600 gr brašna
  • 1 kocka kvasca
  • 1 prašak za pecivo
  • 2 dl mleka
  • 1 dl ulja
  • 1 kašičica šećera
  • 2 dl kisele pavlake
  • sir za filovanje
  • 1 – 2 jaja
  • 2 kašike mleka

IMG_8697

Sjediniti brašno, prašak za pecivo, ulje i pavlaku.

IMG_8698

Ugrejati mleko da bude mlako. Izdrobiti kvasac, dodati šecer i jednu kašiku brašna. Kada kvasac nadodje, dodati ga u suve sastojke.

IMG_8699

Testo mutiti mikserom, dok se ne formira lopta.

IMG_8700Testo pokriti krpom i ostaviti na toplom mestu, da narasta. Masa treba da se udvostruči.

IMG_8701

Testo premesiti i formirati loptu. Testo bude neverovatno meko i svilenkasto. Vrlo lako se mesi i ne lepi se za radnu povrsinu.

IMG_8702

Testo podeliti na 4 dela i tanjiti oklagijom.

IMG_8703

Modlom vaditi oblike trougla.

IMG_8704

Stavljati sir na širi deo testa.

IMG_8705

Ćoskove saviti na unutrasnju stranu i smotati kiflicu.

IMG_8706

Zavisno od velicine jaja, jedno do dva žumanca pomešati sa malo mleka i premazati kiflice.

IMG_8707

Nisam neki ljubitelj kima, ali se sa kiflicama jako lepo slaže.

IMG_8709

Mak je bio novina za mene i baš je ovde lepo legao.

IMG_8708

Naravno, susam je klasik za dekoraciju peciva.

IMG_8710

Peći na 180 C, oko 15 minuta. Ja sam uključila ventilator u rerni i zadnjih 5 minuta sam dežurala isped rerne, iz predostrožnosti.

IMG_8712

Opet kažem, mak mi je bio prijatnoo iznenađenje, sto se tiče dekoracije.

IMG_8716

Kiflice su preživele noć i ujutru bile spremne za transport do Dobanovaca.

IMG_8736

Kako sam i dalje u potrazi za idealnim receptom za slatke kiflice, bas me je intrigiralo da par komada nafilujem džemom od kajsija i eurokremom.

IMG_8737

Opet sam negde omanula i moja želja da kiflice budu pune džema, se nije ostvarila. Džem je teatralno iscureo na papir za pečenje, dok se krem zadrzao. Moram da kazem da je džem bio dosta gust ali avaj…

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

 

 

 

Leave a Reply

