Šarlota sa malinama

Sezona malina je uveliko u toku, a ja se ubih od smišljanja u šta da ih ´´spakujem´´. Napravila sam turu džema, čisto da nas želja mine. Od 5 teglica, za 7 dana, ostale su samo dve. A cena malina je k’o za kavijar! Dođe mi da ih negde posadim, al nemam gde… Biće valjda jednog dana: velika bašta, velika kuhinja i dovoljno para da se proputuje svet – šta jedna žena može više da poželi…

Ovaj kolač se pojavio pre par godina i spremao ga je Rudolf van Veen na 24kitchen kanalu. Njegova Šarlota je bila ukrašena egzotičnim voćem i izgledala je divno…

Od nekoliko žena sam čula da su rolate kupovale i tako skraćivale vreme pripreme a i količinu posla. Ja sam procenila da su ti, kupovni, rolati preslatki i da ce sigurno biti bolje da ih napravim sama. Ambiciozno sam mislila da će mi dva rolata biti dovoljna, ali sam se prevarila. Da li je moja činija bila preduboka ili sta već, kad se podvuče crta – potrosila sam 12 jaja, kao za jednu propisnu komplikovanu srpsku tortu.

Nisam kupila rolate i iskoristila tu prečicu ali sam posegnula za pudingom od vanile, umesto da kuvam pravi vanil krem.

Najinteresantnije što se desilo jeste da su jaja bila kombinovana – kupovna i domaća. Negde je zapalo jedno, negde drugo i patišpanji su ispali različite boje. Zato sam kolač, na kraju, morala da premažem džemom od malina, ne bi li postigla da kolač izgleda što pristojnije.

Uprkos mom silnom trudu, moj dragi mlađi brat je rekao da kolač izgleda kao mozak, sa sve rozikastom bojom od malina…

Sastojci:

Patišpanji:

  • 12 jaja
  • 12 kašika šećera
  • 12 kasika brasna

Krem:

  • 2 pudinga od vanile
  • 3 kašike gustina
  • 750 ml mleka
  • 125 gr maslaca
  • 250 ml slatke pavlake
  • 500 gr malina

IMG_8640

Belanca umutiti sa šećerom. Dodavati jedno po jedno žumance i na kraju dodati brašno, muteći najmanjom brzinom.

IMG_8641

Pleh od šporeta obložiti papirom za pečenje i izliti masu.

Za svaki patišpanj sam koristila 4 jaja, 4 kašike šećera i 4 kašike brašna.

IMG_8643

Lopaticom rasporediti testo po celoj površini pleha.

Postupak je isti kao za moj ”666” rolat, spomenut u Hrono rolat sa jagodama,

IMG_8645

Dok se kora peče, skuvati puding, pomešan sa gustinom, i ostaviti da se hladi.

IMG_8646

Patišpanj peći na 180 C, dok ivice ne potamne.

IMG_8647

Dve krpe poprskati vodom i koru, sa papirom za pečenje, preneti na krpe i čvrto urolati. Ostaviti tako, dok se ne ohladi.

Postupak ponoviti 3 puta.

IMG_8649

U mlak fil dodati komadiće hladnog maslaca i mutiti, dok se maslac i puding ne sjedine. Fil će biti malo nekompaktan, ali će se sve na kraju da poveže slatka pavlaka.

IMG_8651

Patišpanj filovati džemom od malina.

IMG_8652

Opet umotati i pustiti da malo odstoji.

IMG_8664

Mlečnu slatku pavlaku dobro ohladiti i umutiti u šlag.

IMG_8666

Umućenu pavlaku dodati u puding.

IMG_8667

Ja sam probala žicom da umutim, ali sam shvatila da če mikserom biti bolje i brže.

IMG_8668

Uzeti činiju, u koju ce se ređati kolač, i oblikovati foliju po njoj.

IMG_8669

Rolat seći na oko 1 cm širine.

IMG_8670

Krenuti od dna činije i ređati redom, po zidovima, do vrha činije.

Ovde se jasno vidi da su rolati bili različite boje, zbog toga sto su žumanca bila manje ili više žuta.

IMG_8671

Maline blago oprati i prosušiti. Dodati ih u mešavinu pudinga i slatke pavlake.

IMG_8672

Fil sipati u udubljenje od rolata.

IMG_8673

Prekriti fil rolatom, kako bi se napravilo dno kolača. Prekriti ivicama folije i ostaviti u frižider na najmanje 3 sata.

U mom slučaju, preostala su mi jos 2 parčeta rolata i morala sam da pečem treći. Iskoristila sam 2/3 a ostalo se ovako pojelo.

IMG_8674

Otklopiti foliju, prisloniti tanjir i okrenuti kolač. Skinuti foliju i činiju.

IMG_8676

Zbog gore pomenute razlike u boji, džemom sam premazala ceo kolač.

IMG_8678

Stigli moj brat i njegova devojka i iznosim ja tanjir i krećem ka terasi, da fotografišem. Usput sam pobrala komplimente da kolač izgleda kao mozak…

IMG_8683

Poprečni presek je vrlo zanimljiv, pogotovu što rolati izgledaju vrlo simpatično.

IMG_8684

Zbog visine kolača, mislila sam da ce biti problematično za sečenje i prenošenje do tacni. Nije to bio problem, nego što parče mora biti deblje, a to ga čini mnogo velikim i malo težim poduhvatom za jelo, pogotovu u cugu…

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

Leave a Reply

