Lenja žena

Pre 10-ak godina je ovaj kolač postao naglo popularan. U južnim krajevima Srbije se zove ”Lenja žena”, kao aludiranje da ovo nije torta od 10 korica, 40 jaja, kilogramom oraha i filom kuvanim na pari. Nego lepo, sve smuljaš, ređaš keks ili piškote i filuješ.

Od detinjstva gledam onu torticu, na kutiji od piškota. Tu je i recept za kasato tortu tzv. ”staviš sve što nađeš u kući”. Kad sam bila mala, mama i ja smo je više puta pravile, da baš piškote budu poređane uz zid šerpe ali nam nikad nije ispadala tako lepa, konusnog oblika…

Jagode su na izdisaju, nije ni čudo pošto ih od marta ima. Prošlog vikenda ih je bila puna pijaca, taman za džem. Ove nedelje je već vidno slabija ponuda. Ugrabim 2 kg baš lepih, usput kupim i pavlaku, prah šećer i piškote.

Opet nedelju provodim u kuhinji al nije bitno. Nije bitno ni što ja ne mogu da jedem, bitno je da napravim. Tražeći po špajzu vanilin šećer, naletim na veeeliiikuuu konzervu ananasa. Bila sam srećna kao da sam našla 50 EUR…

Kad se već ananas tu zadesio, znači da mu je sudbina da se pomeša sa jagodama i završi u mojoj opsesiji iz detinjstva. Najveći projekat je bio, naći odgovarajuću šerpu. Sve su ili suviše široke a plitke ili uzane a duboke. Nadjem neku srednju i istripujem da je mala. Zbog loše procene sam morala da spremam još fila…

Sve u svemu, ovo je ispala jedna vrlo bogata i voćna tortica. Skoro kao sa slike! Đavo mi nije dao mira dok nisam uzela da je spremam a već sam i goste namamila za sutra dan, jer ipak treba sve to pojesti.

Sastojci:

  • 2 kantice pavlake (od po 700 gr)
  • 250 gr šećera u prahu
  • 2 kesice vanilin šećera
  • 3 manja pakovanja piškota
  • 1 kg jagoda
  • 1 veća konzerva ananasa

 

IMG_8398

Ananas izvaditi iz konzerve i iseći na komadiće. Sok sipati u činiju i koristiti ga za natapanje piškota.

IMG_8399

Jagode dobro oprati i iseći na četvrtine.

IMG_8400

Pomešati jagode, ananas, pavlaku, šećer u prahu i vanilin šećer.

IMG_8405

Odgovarajuću šerpu obložiti alu folijom, da bi se tortica lakše izvadila iz šerpe. Piškote umakati u sok od ananasa i ređati ih po zidovima šerpe.

IMG_8406

Fil izliti u šerpu, ne ređajući piškote po dnu šerpe.

IMG_8408

Kod mene su piškote štrčale malo, u visini. Ja sam, sve jedno, sipala krem do vrha i ređala piškote, formirajući donji deo torte. Sve prekriti folijom i staviti u frižider.

IMG_8411

Tortica je ostojala u frižideru, preko noći. Skinuti foliju sa vrha i prisloniti tanjir. Lagano okrenuti naopako i izvrnuti tortu. Odstraniti alu foliju.

IMG_8412

Plovine jagoda ređati po vrhu. Napominjem da sam ja to radila u pola 6 ujutru, pre posla. Giros darling me je zatekao u kuhinji i zaključio da nisam baš normalna i da verovatno od uzbuđenja nisam ni mogla da spavam. Donekle je u pravu…

IMG_8413

Da bi jagode dobile sjaj, posuti ih sa malo prah šećera. Ja sam malo preterala…

IMG_8414

Vreme fotografisanja je 6:15h ujutru. Svetlo je nikad gore a ja samo samo što šlog ne dobijem jer je ovo jedinstvena prilika da fotografišem. Dok dođem sa posla, svetlo mi tek neće ići u prilog.

IMG_8420

Taman kad sam mislila da sam završila, da mogu da vratim tortu u frižider i krenem na posao, setim se da nisam slikala kako torta izgleda kada se iseče… Isekla sam 2 parčeta, slikala, umazala majicu za posao, presvukla se, vratila sve u frižider i krenula iz kuće. U malo da bude: ”Po jutru se dan poznaje…” Kako je kod mene sve krenulo naopako, dobro mi se dan i završio…

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

 

 

Leave a Reply

