Pituljice od tikvica i praziluka

Vikend mi je rezervisan za topao doručak, to već svi znaju. Pošto rizikujem da nam se Burek sa sirom i spanaćem smuči, jer je na repertoaru skoro svaki vikend, morala sam da smislim nešto novo.

Kako sam ”prešla”  na hrono, baš se čvrsto držim toga da mlečno i jaja ne mešam. Ne sećam se kada sam zadnji put pravila pitu, a da sam stavila i sir i jaja. Toga se nekako pridržavam, razmaka od 5 sati između obroka, ne grickanja između obroka i da ne pijem tečnost bar pola sata posle obroka.

Ovoga puta sam imala neki sir u frižideru, koji samo što nije bio ciknuo. Tako je dobio počasno mesto prvog sastojka pite. Stigle su domaće tikvice, one prave, što su sunce videle. Ja ih volim u svakom obliku a u pitama mi se naročito dopadaju. Kvalifikovale su se za sastojak broj dva. Jaja su tu morala da uzete kao vezivo a i da čisto malo kršim pravila, pošto sme to ponekad…

IMG_8611

Mučim muku sa korama za pitu. Problem, da ne postoje kore bez pšeničnog brašna, smo davno prevazišli i sad je ostalo pitanje koje kore su najbolje, od ponuđenih. Ja koristim neke vakumirane i one nisu loše. U bureku su dobre svake. Već za pitu bude problem jer su jako debele i lako se lome. Ne sarađuju uopšte. Sada sam naletela na kore koje kroz celofan deluju tanke i stvarno jesu. Ne lome se kao kod ostalih proizvođača. Kupila sam par komada i strpala u zamrzivač, kao pravi hrčak.

Mislila sam da cepkam kore, mešam ih sa filom i pečem u modli za mafine. Kako volim hrskavu pitu, rešim da ipak kore ređam na dno modle i punim filom.

To je ispala dobra odluka jer su se kore lepo savile i prilagodine plehu za mafine. Pošto tikvice vole mirođiju, a i mi je volimo u kući, ovo je bila fina promena u odnosu na bosiljak i origano koji se nađu u skoro svakom jelu koje spremam.

Sem kora, sve drugo je bilo odokativno:

  • 500 gr kora
  • 2 srednje tikvice
  • 2 parčeta sira
  • 2 jaj
  • manji praziluk

IMG_8531

Tikvice oljuštiti i izrendati. Staviti ih u cediljku i posoliti. Trebaće im oko 20 min da puste vodu.

IMG_8533

Sir izgnječiti i pomešati sa jajima. Tome dodati praziluk, isečen na polukrugove. Tikvice ocediti rukama i pomešati sa predhodno dodatim sastojcima. Moj sir je bio slan i mastan, te nisam dodavala so. Samo biber i 2 kašičice suve mirođije.

IMG_8534

Kore iseći na 1/4. Sam sam sekla po 2 kore, posto mislim da bi mi se izlomile da sam ih sve od jednom presavila.

IMG_8535

Otopiti kašiku masti i premazati 1/4 kore.

IMG_8536

Tu četvrtinu presaviti na pola i premazati sa malo kisele vode. Presaviti još jednom.

IMG_8537

Ređati kore u pleh za mafine. Moj siikonski pleh izgleda kao na ratištu da je bio… Jeste sa mnom prošao sito i rešeto, ali vreme je da mu nadjem zamenu.

IMG_8538

Kašikom puniti korpice od kora. Preko posuti susamom.

IMG_8539

Peći oko pola sata, na temperaturi od 180-190 C. Ja sam rukom izvlačila pituljice iz pleha i proveravala da li su na dnu pečene. Kada su potamnele sa donje strane, to je bio znak da su pečene.

IMG_8542

Vruće pituljice izvaditi iz pleha i staviti na rešetku, da se ne bi potparile. Ovim postupkom se osigurava da će korpica od kora ostati hrskava. Pituljice mogu da se čuvaju u frižideru a meni je od ove mere ispalo 16 komada. Danas smo doručkovali i ostalo je bar za još jedan i po doručak.

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

Leave a Reply

