Brioche

Kako su Langoši bili na repertoaru u nedelju, tako mi je preostalo pola kocke kvasca. Bila sam u dilemi da li da nešto umesim ali da jednostavno napravim masku za lice. Pošto mislim da ne bi izdrzala da se maska stegne i verovatno bih celo kupatilo i sebe umazala, odlučim da spremim nešto novo.

A glupo bi bilo da se baci pola kvarca, ipak kocka košta celih 20 dinara. Što bi moja fit tetka rekla za mene: ”Stipsa je stipsa!”

IMG_8588

Maćeha mi je prepustila kuvar sa receptima za pripremu testa u kućnoj pekari. Recepti su vrlo detaljni a slike prelepe. Treba zanemariti mini pekaru, jer se sve moze pripremiti i u rerni. Tu naletin na ovaj prelepi kolač, koji sam probala u lokalnoj pekari pre par godina. Brioche je bio premazan maslacem i posut šećerom i cimetom. Testo je bilo mekano i ”krofnastog” ukusa, samo bez osećaja da ste pojeli masnu loptu.

IMG_8590

To lepo sećanje i recept u rukama me je inspirisalo da subotnje popodne provedem uz šporet. Uz konsultaciju interneta, nađem da brioche moze biti raznih oblika i da su najepsi kada se peku u reckavoj modli. Kako iste namam, posluzila sam se plehom za mafine. Taj pleh je star jedno 10 godina i davno se ne koristi bez papirnih korpica. Nekad se bojim da ga uzmem u ruke jer nisam skoro primila vakcinu protiv tetanusa… Ko od mojih dragih prijatelja ovo čita, već može da razmišlja o mom poklonu za jubilarni rođendan. Ideje su još: satara, silikonski pleh za mafine, pleh za tart, nož za burek, metalni pleh za mafine… Imate jos 6 meseci fore, samo polako…

Kako izbegavam slatkiše, trudim se da u pripremi istih koristim sastojke koje ne volim da jedem i na taj način se iskontrolišem. Ovog puta sam ubacila suvo groždje i uspela da odolim da ne probam cak ni delic u kome ga nema. Toliko ne volim suvo grozdje. Giros darling je bio test zamorče.

Potrebno je:

  • 500 g + 50 gr brašna
  • 250 ml mlakog mleka
  • 1/2 kocke kvasca
  • 4 kašike šećera
  • 60 g maslaca
  • korica jednog limuna
  • 2 jaja
  • džemovi, nutella…
  • 150 gr raznog suvog voća ili orašastih plodova
  • šećer za posipanje

IMG_8543

Pomešati brašno, koricu limuna, jedno jaje i jedno belance.

IMG_8544

U mlako mleko dodati šećer i pola kocke kvasca. Ostaviti na toplom mestu da nadođe.

IMG_8547

Kada kvasac nadođe, sipati ga u vanlgu sa brašnom i ostalim sastojcima i mutiti. Postepeno dodavati otopljen maslac.

IMG_8548

Testo bude sjajno i jako lepljivo. Vanglu ostaviti na toplom mestu, prekrivenu krpom, da udvostruči zapreminu.

IMG_8549

Testo premesiti na pobrašnjenoj površini i istanjiti ga rukama. Ja sam se odlučila za kandiranu koru pomoradže, suvo grožđe i suve brusnice.

IMG_8550

Lagano skupljati krajeve testa, da nadev ne bi ispao.

IMG_8551

Opet testo lagano premesiti.

IMG_8552

Testo podeliti na 12 delova, taman za ozloglašeni pleh. Korpice su na mestu.

IMG_8553

Ja sam ovog puta išla baš udarno i celu stvar još začinila nutellom. Svaki komad testa lagano rastanjiti rukom i dodati po kašičicu fila.

IMG_8554

Skupiti ivice testa, vodeći računa da fil ne može da iscuri. Okretati loptice testa, tako da skupljene ivice budu sa donje strane pleha.

IMG_8555

Žumancetom premazati testo, koje je odstojalo 15-ak minuta, po stavljanju u pleh.

IMG_8557

Posuti brioche sa po malo krisal šećera. Skloniti višak šećera sa pleha.

IMG_8570

Peći oko 25 min na 180 C. Kuća će mirisati na limun i vanilu. Šećer će se delimično otopiti i stvoriti hrskavu koricu a unutrašnjost će biti meka i vazdušasta a iz nje će curati nutella ili neki drugi fil.

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

Leave a Reply

