Cheesecake sa jagodama

Danas je mojoj mami rođendan! Nije bitno koji po redu, bitno da je ona zdrava, vesela i da prva traži dodatak, šta god ja da spremim.

Malo sam zaređala sa cheesecakom, te Cheesecake od ananasa, pa onda Karamel cheesecake i sad je došao red na onaj sa jagodama. Već merkam i onu pečenu varijantu ali mi tu nešto idu maline ili borovnice, pa će to malo sačekati.

Zapravo, ovo mi je popravni od pre par godina. Jeste da jagoda ima već u martu i da su tada samo za gledanje, krajem maja mogu da se kupe i one domaće, koje su malo sunca videle. Tako sam ja, možda sam i bila krenula na fakultet, rešila da mami spremim neku laganu tortu za rođendan. Peku se korice, filuje se umućenom slatkom pavlakom, ukrašava se jagodama, bla bla bla. Prvo, recept sam našla na jednom ženskom portalu i sve su mere bile pogrešne. Dugo mi je trebalo da ukapiram da tu ni jedan recept nije tačan i da treba da se istog sajta okanem. Drugo, kako nisam bila još vična u pripremanju patišpanja i mućenju belanaca, od straha da ista ne ”padnu”, umesto par trunčica soli, ja sam belanca dobro posolila. Tako da je torta bila čudna i osetno slana. Gošće su je pojele sa teškom mukom, da ne bi mene obeshrabrile u daljim kulinarskim poduhvatima. Tek kada sam je probala, shvatila sam o čemu se radi i bila jedina koja svoje parče nije uspela da pojede do kraja…

Sad sam malo veštija u pripremi i imam malo više osećaja za mere. Takođe, polovičan recept namirišem na kilometar!

Viđala sam kolače koji imaju polovine jagoda po ivici kore i jako mi lepo izgledaju. Pogotovu ako su u nekoj visokoj čaši, poslagane uz ivicu a preko neki fili krem. Kako je rođendansko slavlje malo komplikovano da bi svako imao svoju času, tj. porciju, izbor je pao na tortu, odnosno proverenu opciju – cheesecake!

Obišla sam sve tezge na pijaci, odmeravala, njušila da li se oseća miris pravih jagoda, zagledala da li izgledaju kao da su od plastike. Teškom mukom sam se odlučila za jednu tezgu, a najviše me privukao natpis: ”Slatke kao prva plata!” Jesu bile slatke, stvarno…

Da se ne ponavljam, mere su iste kao za Cheesecake od ananasa.

IMG_8431

Omekšali maslac pomešati sa mlevenim keksom i dodati 1 dl mešavine vode i celog limuna. Obično ide sok od pomorandže u koru, ali po meni, ukus preovlada. Limun je neutralan, a radi posao.

IMG_8441

Jagode dobro oprati. Ja ih stavim u cediljku, pokvasim, pospem soda bikarbonom, pustim da malo odstoje i isperem. Tako perem svo voće.

IMG_8443

Ovo je jedna od mojih omiljenih kuhinjskih igračaka – čistilica jagoda.

IMG_8444

Izvdojiti jagode, približno iste veličine i preseći na pola. Iste posuti sa malo prah šećera, da bi dobile sjaj.

IMG_8446

Ređati jagode preko kore, uz ivicu modle.

IMG_8447

Umutiti slatku pavlaku sa šećerom. Kada bude čvrsta, dodati ala kajmak. Mutiti kratko i tokom mućenja, dodavati želatin. Ja ga posipam tokom mućenja, ne potapam ga predhodno.

IMG_8448

Krem preliti preko kore i voditi računa da nalegne između jagoda. Poravnati površinu i staviti u zamrzivač na sat vremena.

IMG_8449

Oko 500 gr jagoda iseći na četvrtine, staviti u šerpu, dodati 3-4 kašike i šećera i naliti sa 2 dl vode. Kuvati kratko i dodati kesicu želatina. Još 2 minuta kuvati i skloniti preliv, da se hladi.

IMG_8450

Ohlađeni preliv sipati preko belog fila, ravnomerno ga rasporediti i vratiti u zamrzivač na još sat vremena.

IMG_8460

Kolač može ostati u zamrzivaču i biti izvađen 2 sata pred služenje. A može se, po stezanju preliva, pokriti folijom i odmah prebaciti u frižider. Efekat je isti.

IMG_8463

Nožem odvojiti ivice kalupa od kolača. Služiti uz liker od jagoda, po mogućstvu.

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

Leave a Reply

