Ražani hleb i sirni namaz

Imam utisak da sam od prekjuče budna! Kako već danima najavljuju da preko vikenda ceo grad neće imati vode, pored obezbeđivanja enormih zaliha vode, trebalo je spremiti doručak i ručak, oprati svaki sud koji je se našao u sudoperi, oprati sav zaostao prljav veš jer – apokalipsa dolazi!

Juče sam lepo blejala po gradu, obilazila svoje omiljene zdrave hrane, snabdela se belim biberim u zrnu, crvenim i integralnim pirinčem, obišla par radnjica sa posuđem, nabavila koji novi tanji jer – novi recepti zahtevaju novo i lepo posuđe. Bilo je meni lepo ali sam došla kući kao pregažena jer se ova fina gradska duša odvikla od grada. Kako sam već par meseci ”dobanovački pacov”, grad vidim samo na internetu ili ako jednom mesečno odem do centra, kupim šta mi treba ili se vidim sa nekim i tutanj kući.

Juče sam sebi zadala da idem peške od Kalenić pijace do centra, tu se vidim sa drugaricom i onda, nogu pred nogu, peške do Novog Beograda. Kako mi je Brankov most divan za šetnju, nadala sam se da ću peške preći i preko mosta na Adi. Đavola, već sam u bloku 70 bila na pola duše i jedino o čemu sam mislila je kako spuštam dupe na sedište 89-ke, natoverena po običaju i idem svojoj dragoj kući.

Kao što se moglo predpostaviti, resto dana sam bila neupotrebljiva. Sve obaveze sam prebacila za jutro, dok ne nestane vode. Sveže pečen i vruć hleb nisam jela ne pamtim, jer je vikend rezervisan za Burek sa sirom i spanaćem. Tu se podkrade i Pita sa šunkom i kačkavaljem ili Trouglići od sira i praziluka. Volim topao doručak a vikendom imam vremena da se istom i posvetim.

Koleginica Jana je ekspert za light jela i sve što se može spremiti na brzinu. Ako vidi da će u kuhinji provesti više od 45 min, iz iste izlazi momentalno. U svakom trenutku ima recept za neku brzinsku salatu ili namaz i ovog puta sam se poslužila njenom filizofijom: ”Gde god da staviš praziluk i pečeni susam, ne može da jelo ne valja!” Ponosni je autor recepta: Pasta sa piletinom, prazilukom i susamom.

Ovog puta se odlučujem za ražani hleb, čisto da bih se malo odmorila od spelte. Ražane mekinje mi je neko poklonio i tako se vuku po frižideru već neko vreme. Njih sam ubacila jer inače ni ne znam čemu služe…

Kako sam ponosni vlasnik novog sokoćala (šporeta), koji ima ventilator, rešim da ga maksimalno ispobam i napravim baget:

  • 250 gr ražanog brašna
  • 50 gr ražanih mekinja
  • 2 dl kisele vode
  • 1 ravna kašičica praška za pecivo
  • 1 ravna kašičica soli
  • 1 ravna kašika psilijuma

 

IMG_8424

Pomešati suve sastojke. Dodati kiselu vodu i promešati kašikom. Skloniti sa strane, da testo odstoji jedno pola sata. Za to vreme će psilijum da odradi svoj posao i pokupi vlagu iz brašna.

Već neko vreme zaboravim da stavim ulje od komine u testo i nisam primetila da je hleb drugačiji tj. lošiji.

IMG_8426

Testo premesiti i dodati još brašna, dok se ne formira kompaktno testo.

IMG_8427

Loptu podeliti na dva dela i formirati dva duža valjda.

Zaseći nožem dijagonalno po testu, da bi se hleb raspukao na željenom mestu. Zagrejati rernu na 200 C i uključiti ventilator. Peći dok korica hleba ne bude tvrda.

IMG_8428

Do se peče baget, pola praziluka oprati i iseći sitno.

IMG_8429

Pomešati sitan mladi sir, pečeni susam i praziluk. Dodati so, biber i malo senfa.

IMG_8430

Ne bih ja bila prasica da se ne podkrade i koje parče slanine.

IMG_8436

Baget se ispekao, malo ohladio i odlično upario namazom.

IMG_8437

A može i ovako, u mom maniru, sa komadićima prepržene slanine, koja je pretvorila u čips. Sve je to pojedeno s’ nogu, jer je situacija tako zahtevala. Sutra ujutru jedemo polako, u dujetu. Hleb možda neće biti topao al nema veze…

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

