Karamel cheesecake

Kopam po kuhinjskom ormanu, zameni za špajz, i naletim na 2 konzerve kondenzovanog mleka. Donela mi bivša koleginica iz Grčke, kada sam bila inspirisana da pravim kolač Tri leće (tres leches). Malo proguglam i vidim da svašta nešto može da se napravi sa tim mlekom. Pošto je duplo gušće od običnog, punomasnog mleka, vidim foru da konzervu ubacim u vrelu vodu i da tako se kuva 2 sata pod sopstevim pritiskom i postaje karamel. Mrtva entuzijastična poletim u kuhinju i ukapiram da imam nezaslađeno kondenzovano mleko. Kuvanjem ne bih dobila ama baš ništa.

Ali mi đavo nije dao mira i rešim da napravim klasičan karamel preliv, a da umesto slatke pavlake stavim kondenzovano mleko.

Onda se postavilo pitanje – preko čega preliti taj karamel?!

Druga bivša koleginica i kancelarijska cimerka, mi je skoro pričala da je pravila Cheesecake od ananasa ali da je u koru stavila i eurokrem. Kaže, da fini ukus i kora bude još čvršća. Tu povedemo priču koji bi preliv, u toj varijanti, bio najbolji. Pominjale smo maline, borovnice, pomorandže, da bi voće dalo kontrast kori i filu od sira i pavlake.

Upali mi se lampica i tretutno mi ideja postane moguća. Cheesecake sa karamel prelivom i posipom od krupno mlevenih lešnika. Dogovor za ručak u Barajevu se poklopio sa tajmingom ideje jer nema šanse da bih izdržala da ne napravim. A onda bi giros darling bio u problemu da sve sam pojede. Ovako sam spojila lepo i korisno…

Karamel preliv pravim isto kao kod Pita sa jabukama, plazmom i karamel prelivom ili Tri leće (tres leches).

Šećer se sipa u šerpu i doda malo vode. Kada se skroz rastopi i postane gladak, dodati komadić maslaca i mrvicu soli.

IMG_8377

Ugrejati kondenzovano mleko (celu konzervu, 400 ml) i sipati u šećer. Dodavati postepeno jer će šećer u kontaktu sa mlekom krenuti da vri, kipi i prska na sve strane, kao lava.

IMG_8379

Sve vreme mešati, da bi se tečnosti povezale. Što se karamel duže kuva, biće tamniji i gušći. Ostaviti ga sa strane, da se ohladi.

IMG_8375

Maslac iseći na manje komade i ostaviti ga sobnoj temperaturi. Umutiti ga sa 200 gr eurokrema i malo mlevenog keksa.

IMG_8376

Kada se sve sjedini, dodavati postepeno ostatak mlevenog keksa. Formirati koru na dno pleha, kome se skidaju stranice.

IMG_8380

Umutiti slatku pavlaku sa šećerom u prahu. Dodati ala kajmak i nastaviti sa mućenjem. Kesicu želatina lagano posipati po kremu i sve vreme mutiti. Želatim će da odmah krene ”da radi” i krem će brzo biti čvrst.

IMG_8381

Krem preliti preko kore, izravnati i staviti u zamrzivač na sat vremena.

IMG_8384

Ohlađeni karamel preliti preko belog dela i ravnomerno ga rasporediti.

IMG_8389

Posuti krupno mlevenim lešnicima. Preh preliti folijom i staviti u frižider na najmanje 2 sata.

IMG_8392

Pleh je bezbedno transportovan do Barajeva, sijalo je Sunce celo prepodne i kada je došao red da se seče kolač – kiša je padala kao besna! Ja sam stajala na prozoru, kao kuče i kukala za lepim dvorištem i prirodnim svetlom, idealnim za forografisanje.

IMG_8396

Uspela sam da istrčim u dvorište, između dva pljuska, žrtvovala bele starke i napravila par lepih fotografija.

Mrdnuću se i ja valjda, jednog dana, od terase i imati moje lepo dvorište i baštu i puno mesta za fotografisanje…

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

 

 

 

Leave a Reply

