Medeno srce

Ovo je jedan od prvih kolača, koji sam samostalno napravila. Postan je i skoro svi sastojci se uvek mogu naći u kući. Takođe, spada u grupu recepata ”smuti pa prospi”, pa je tako još privlačniji za pripremu.

Ukus, malo varira od vrste džema, koji ide u testo i preko samog testa. Ja sam sada koristila džem od kajsija, ali uvek preporučujem džem od jagoda ili višanja. Kiselkasto voće i cimet imaju sjajan ukus zajedno.

U ovo pravljenje sam krenula dosta ambiciozno, sa idejom sa testo presečem po širini i nanesem još jedan sloj džema. Pošto sam uzela veći pleh, 32×20 cm testo je bilo dosta nisko. Razlog za ovu odluku je skorašnje pravljenje ovog kolača, u plehu 35×24 cm. Testo je naraslo po sredini i sva glazura se slila. Kada sam isekla kocke, bile su ”nizbrdo”. Spojim dve kocke kolača i dobijem – kućicu sa krovom! Sve je toliko loše izgledalo da momentalno odustala od objavljivanja recepta. Prosto, neke kolače pravim i po 1000 puta i 1000 i prvi put, ne uspe…

Ovo mi se isto desilo i kad sam pravila Kolač sa makom. Puno testa koje dosta narasta.

Slatkiše trenutno ne jedem i kako je ispala velika količina, bilo je dovoljno za goste koji poste a i da ponesem na posao, da se posluže kolege. Tamo čujem da se polovina testa može izliti u pleh, zapeći, premazati džemom i prekriti drugom polovinom testa. Tako bi se dobio efekat o kome sam pričala na početku teksta. Eto izazova za sledeći put…

Od sastojaka je potrebno:

  • 2 čaše oštrog brašna (čaša od kiselog mleka, od 180 gr)
  • 1,5 šolja vode
  • 1,5 šolja šećera
  • 3 kašike džema
  • 1 puna kašičica soda bikarbone
  • 1 puna kašičica cimeta

IMG_8130

Suve sastojke sjediniti, dodati džem i vodu.

IMG_8132

Mutiti dok se svi sastojci ne povezu. Ostaće po neka grudvica u testu ali se to neće osećati, kada kolač bude pečen.

IMG_8134

Kako ispadne veća količina testa, u kombinaciji sa soda bikarbonom, treba uzeti veći pleh ili tepsiju i obložiti je papirom za pečenje.

IMG_8135

Moj pleh je 35×24 cm. Peći na 180 C, 25-30 min. Čačkalicom ili nožem proveravati da li je testo pečeno.

IMG_8136

Topao kolač premazati džemom i pustiti da se sve ohladi. Toplota iz testa će povući tečnost iz džema i po površini će ostati želatinirano voće.

IMG_8140

Kada se testo ohladi, preliti glazurom od 100-150 gr čokolade.

IMG_8150

Ovoga puta sam imala nestašicu ulja i na 150 gr čokolade sam stavila 3 kašike ulja i glazura je bila baš čvrsta. Bila je potrebna čitava umetnost sečenja, da bih izvukla kočke kojima neće pući glazura.

Ko posti na vodi, samo neka ne stavi ulje u glazuru.

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

Leave a Reply

