Kraljevski doručak, za tatine sinove

U duhu praznika i prirodnog ustajanja, rešila sam da se opustim onako, kao čovek! Malo sam skrenula sa puta, brljam sa ishranom i dajem sebi odušak. Posle ću da kukam i idem opet na restrikciju ali to je začarani krug, na koji sam ja već navikla!

Ime ovog, nazovi jela, je nastalo iz potrebe mog oca, da svi uvek budemo lepo nahranjeni. Dobar deo svog života sam vikende provodila ”kod tate” i tada bi nam on spremao doručak. Jednog nedeljnog jutra su sinovi bili vredniji, ustali ranije i seli da doručkuju. Sestre su se razvlačile po krevetima, bavile kozmetičkim jutarnjim ritualima i ignorisale poziv na doručak. Momci su već bili dobili svoje porcije i navalili sa jelom i, u momentu, kad smo nas tri sišle sa sprata, dočekane smo pitanjem: ”A i vi hoćete da jedete?!” Blago zbunjene, počele smo da negodujemo i prozivamo muški deo porodice, kako je kraljevski doručak samo za tatine sinove…

U prošlosti sam se povremeno častila ovom kalorijskom bombom ali sada, skoro da ne smem da pomislim na ovako nešto. Inspiracija je pronađena na unternetu, među snjimcima ekipe ljudi koja kuva u prirodi. Voda se zahvata na potoku, kuva se na otvorenoj vatri, sve je domaće: sir, jaja, slanina, testenina… Voda kreće na usta! Oni koji kubure sa manjkom kilograma, ove klipove mogu da koriste za otvaranje apetita. Mi, dobro uhranjeni, možemo samo da gledamo i, ponekad, zgrešimo.

Nema ovde nešto puno mudrosti, samo malo mašte i hedonizma.

IMG_7882

Beskvasne kupovne lepinje sam isekla po širini.

IMG_7883

Metalna modla, prvobitno namenjena da bi Florentineri imali što pravilniji oblik, sada ima i druge funkcije.

IMG_7884

U gril tiganj sam stavila komad mascala i polovine lepinje, okrenute koricom na dole.

IMG_7885

Kada se tiganj dovoljno zagrejao, ulila sam po jaje u sredinu lepinje. Našlo se masta i za komade suvog vrata.

IMG_7886

Kada se donja strana zapece, pazljivo okrenuti komade hleb i voditi racuna da jaje ostane na svom mestu. Na zapečenu stranu staviti po komad, dva običnog ili dimljenog kačkavalja. Okretati i vrat, da se ne prepeče.

IMG_7887

Neposredno, pre serviranja, dodati po malo suve, dimljene paprike, preko sira.

IMG_7888

Prženi vrat staviti preko sira i služiti. Kačkavalj je domaći i nije se previše otopio.

IMG_7890

Poprečan presek ove kalorijske bombe i sir koji je trebao da se razvlači…

Kako posle da čovek ne bude gurman, hedonista i kuburi sa kilogramima, kada veći deo života jede ovakve divote?!?! Nikako…

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

 

 

Leave a Reply

