Princes krofne

Hristos Vaskrse!

Svim pravoslavnim vernicima želim srećan Uskrs!

Povodom najradosnijeg hrišćanskog praznika, koji se uglavnom provodi u porodici i izobilju hrane, ja sam dala svoj skroman doprinos u vidu princes krofni.

Već izvesno vreme traju visinske pripreme za ovaj projekat. Više ne mogu ni da se setim razloga zbog koga sam kupila kesu i nastavak za ukrašavanje. Valjda sam nešto videla na internetu, neki recept. Kako god, uputila sam se u dobro snabdevenu radnju sa poslastičarskim materijalom i da sam 1000 EUR imala kod sebe, sve bi ih tamo potrošila! Ukrasi, stalci, modle, plehovi – kao da sam se našla u Diznilendu!

IMG_8188

Odaberem kesu i nazubljeni nastavak i tada mi klikne da su mogućnosti velike: princes krofle, ekleri, tulumbe, čajni keksići… Kasnije sam se vratila po još veću kesu, veči reducer i širi nastavak. Dobila sam upozorenje da se kese na filovanje ne preporučuju za testa, jer mogu da puknu. Kao, postoje čvrste kese ali su one mnoooogoo skupe… Ja sam ignorisala upozorenje i sve je bilo u redu.

IMG_8189

Sada imam dve varijante za filovanje, za veću i manju mustru. Prvo sam mislila da će mi manja kesa biti neupotrebljiva, u ovom projektu, ali se ispostavilo da sam svojim nerazmišljanjem dovela do toga da budem u problemu i da imam rupu na dnu krofnica. Ali o tome malo kasnije…

Da krenem od testa, za koje je potrebno:

  • 200 ml vode
  • 100 ml ulja
  • 6 kašika oštrog brašna
  • 3 jaja

IMG_8191Vodu i ulje sipati u šerpu i pustiti da proključaju. Manja šerpa će biti dovoljno, taman da može kasnije i mikserom u njoj da se muti.

IMG_8195

Kada mešavina provri, skloniti sa vatre i dodati brašno. Mešati žicom ili varjačom, dok se brašno ne poveže sa tečnošću.

IMG_8196

Dobiće se testo, kao malo gušći krompir pire. Ostaviti da se ohladi.

Početi odmah sa propremom krema. Treba će mu vremena da se ohladi, a i da se nema prazan hod. Za krem je potrebno pripremiti:

  • 300 ml mleka
  • 3 kašike brašna
  • 3 kašike šećera
  • 1 kesica vanilin šećera
  • 3 žumanca

IMG_8197

Oko 200 ml mleka staviti da se kuva, na srednjoj temperaturi.

IMG_8198

Ostatak mleka pomešati sa brašnom, šećerom i žumancima.

IMG_8201

Masa bi trebalo da ima što manje grudvica.

IMG_8202

Kada mleko provri, skloniti sa vatre, uliti mešavinu za krem, vratiti na vatru i mešati dok masa ne postane kao puding.

IMG_8203

Ostaviti krem sa strane, da se hladi.

IMG_8205

Kada testo bude skroz ohlađeno, dodavati jedno po jedno jaje, muteći mikserom.

IMG_8206

Ovo sad sigurno zavisi od veličine jaja, ali pošto sam koristila domaća, ne znam koje su klase i nemam procenu da li su bila previše mala. Nisam htela da rizikujem i dodam još jedno jaje i previše razredim testo. Sledeći put ću uzeti, po kategorizaciji, tri velika jaja i videću razliku. Ovog puta, testo je gusto, gušće od npr. kačamaka.

IMG_8207

Kesu sam stavila u visoku čašu i ivice prebacila preko ivice čaše i punila kesu testom.

IMG_8208

Kesa deluje preveliko i mislila sam da je bespotrebno velika, što se u drugoj i trećoj turi ispostavilo kao netačno. Kesa mora da dugačka, da bi se lepo držala i kontrolisalo istiskivanje testa.

IMG_8209

Pleh podmazati uljem i staviti papir za pečenje. Jedini razlog podmazivanja je da bi se papir bolje fiksirao na pleh.

IMG_8210

Ovde sam napravila grešku, koju sam pomenu na početku. Krug, koji je napravljen u sredili, je ostao rupa i bilo je nemoguće seći i filovati krofne, a da sve ne iscuri.

IMG_8212

Na slici se vidi rupa, koja se u pečenju nije popunila. Kao da sam namerno htela da ovako bude.

IMG_8213

Tu je nastupio manji nastavak i manja kesa, da bi se spasla stvar.

IMG_8214

Krofnice su se fino napunile i bile odlično posluženje, isto veče, mom mlađem bratu i njegovoj devojci.

Sada sam preskočila više koraka, te se vraćam na dela gde sam testom formirala krofne, na plehu.

IMG_8211

Dakle, testo istiskivati od centra i praviti 2 kruga. Zatim krenuti istiskivanje ”na sprat”, još dva nivoa.

IMG_8219

Rernu zagrejati na 200 C i ubaciti pleh. Prvih 20 min ne otvarati rernu. Ovo je jako bitno, da testo ne bi splasnulo. Zavisno od jačine rerne i veličine formiranih krofni, peći 20-25 min.

IMG_8221

Ohlađene krofne raseći po sredini. Ja sam rešila da gornji deo testa umačem u crnu čokoladu, pa u kokos.

IMG_8223

Drugi varijanta dekorisanja je bila rezervisana za belu kočoladu i čokoladne mrvice.

IMG_8226

Krem povremeno promešati, tokom hlađenja. Ja sam šerpu izbacila na hladnu terasu, ne bi li ubrzala proces.

IMG_8227

Umutiti slatku pavlaku i dodati prah šećer po potrebi. Ja sam dodala jednu kašiku.

IMG_8229

Pavlaku postepeno dodavati u krem i mutiti mikserom.

U skoro svakom receptu filujem prvo krem, umućen sa delom pavlake i preko toga sama pavlaka. Ja nešto nisam imala više srpljenja i sve sam sjedinila. Nije bilo pritužbe od strane konzumenata.

IMG_8232

Kesu i nastavak sam oprala od testa i dobro obrisala krpom. Fil sam sipala u kesu na isti način kao i testo i filovala.

IMG_8234

Fil je zadržao oblik nastavka i bio fino čvrst.

IMG_8235

Čokolada na poklopcima se stegla i princes krofne su bile spremne za frižider/terasu.

IMG_8236

Vremenska prognoza je ispala tačna i kiša je padala ceo dan, kao po komandi. Ugrabila sam trenutak, između dve provale oblaka, da fotografišem.

IMG_8240

Moj najmlađi i najslađi brat Rade je bio asistent fotografije i prvi degustator. Mislim da nije odobrio ovu fotografiju ali preživeće eksponiranje u javnosti.

IMG_8242.JPG

Krofne su lepo preko noć odstojale, ili što je na jugu kaže: ”odvugnule”. Sve su pojedene u roku od 10 min i to je najveći kompliment za domaćicu.

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

Leave a Reply

