Njoke aglio olio e peperoncino

Sa prelaskom na hrono ishranu, krompir sam skoro skroz izbacila iz upotrebe. Volim ga i nije mi bilo lako da ga se odreknem. Pomfrit mi je, pogotovu, slaba tačka. Još kako sam otkrila smrznuti pomfrit i da se može ispeći na papiru za pečenje i biti ”kao pravi” – to je moje bokove urnisalo!

Prolazili su meseci a da nismo imali krompir u kući. Onda je giros darling zakukao za krompir pireom i došao sa pijaće sa 2 kg krompira. Spremila sam mu krompir pire a ostatak krompira se dugo vukao po terasi i na kraju prešao u frižider.

U pred ”cikavanje” fazi, bacim se na mozganje za šta bih mogla da ga iskoristim. Kako se nikad nisam usudila da pravim knedle sa šljivama ili neko testo sa krompirom, predpostavim da su njoke najmanje zahtevne i da neću mnogo oštetiti kućni budžet, ako mi ne uspeju.

Tata voli da priprema paste i skoro je rekao da će od sada, po kafanama, da jede samo špagete sa raznim sosevima. To priča, dok na meniu ne vidi da se nude domaće kobasice ili pihtije…

Maćeha je prva isprobala ovaj način priprema i, od tada, je uvršten u omiljene. Jako su fine tallatele, na ovaj način. Još ako ide ”pekorino” sir preko… Već mi se jedu! 🙂 Giros darling ne voli ništa ovčije ili kozje, tako da mi koristimo samo parmezan.

Koji god sir, za preko, da odaberete, za njoke je potrebno:

  • 1 kg krompira
  • 500 gr brašna
  • 3 jaja
  • 1 kapičica soli
  • 50 gr maslaca

IMG_7960

Krompir obariti u ljusci. Pošto sam ja imala jedan pozamašan komad, kuvanje je malo duže trajalo. Ja sam čačkalicom bockala krompir, dok nisam ustanovila da je skroz kuvan.

IMG_7961

Kada se krompir ohladi, oljustiti ga i iseći na manje komade. Ispasirati ga viljuškom ili pasirkom. Ako se izdvoji koji tvrd komadic, ukloniti ga. Dodati maslac i so.

IMG_7962

Viljuškom umutiti jaja, dodati ih u krompir i mutiti.

IMG_7963

Dobiće se ređi krompir-pire. Postepeno dodavati brašno i mutiti mikserom.

IMG_7964

Kada mikser počne da zapinje, testo dalje mesiti varjačom. Testo će da se čini lepljivo i nekompaktno. Potrebno je dalje ga mešati, dok se svi sastojci ne sjedine.

IMG_7966

Radnu površinu posuti brašnom i mesiti dok se ne dobije glatko, meko testo.

IMG_7965

Podeliti na 4 dela, spakovati u kese i staviti u frižider, na sat vremena.

IMG_7969

Vaditi lopticu po lopticu, kidati komade i oblikovati valjkaste trake, debljine prsta.

IMG_7970

Izvajane trake pritiskati viljuškom, da bi se dobile brazde, karakteristične za njoke.

IMG_7973

Testo seckati na komade širine 1-2 cm. Nož treba da bude suv, da se testo ne bi lepilo.

IMG_7974

Nisu mi ispale idealnog oblika a nisu bile ni iste veličine. Malo ih prstima doraditi, da bi bile lepše.

IMG_7975

U što veću šerpu, staviti vodu da provri i spuštati njoke, da se kuvaju.

IMG_7976

Ovo je čili, kupljen na pijaci. Kada sam pitala prodavca, koja je vrsta paprike, rekao je da je ljuta. Potvrdno je odgovorio kada sam pitala da li je čili. Kako sam odmakla od tezge, čujem kako prodavac kaže: ”Jes’ čili, al leskovački!” Moram da kažem da je ljutina bila zadovoljavajuća.

IMG_7978

Zagrejati ulje od komine i 3 – 4 čena belog luka pržiti, dok ne potamni. Čim krene da gori, odmah ga vaditi napolje.

Meni se par puta desilo da mi se beli luk prepržio i da sve ostalo poprimilo taj gorki ukus. Ako mi se desi da zagori, ja bacam to ulje i krećem od početka.

IMG_7980

Ovog puta sam tajmin potrefila i luk izcadila na vreme. Tanko isečene kolutove paprike propržiti. Čim krene da tamni paprika, vreme je za sledeći korak.

IMG_7981

Za to vreme su njoke isplivale na površinu. Procediti ih i odmah prebaciti u tiganj.

IMG_7982

Dovoljno je kratko ih propržiti, posuti origanom i spremne su za serviranje.

IMG_7984

 

Posuti parmezanom ili pekorinom. Bila sam voljna da se otvorim za parmezan u komadu, ipak je ukusniji. Ali je sudbina htela da uštedim, i našla sam samo rendani.

IMG_7986

Poprečni presek njoka. Ispale su kao jastučići, meke i vazdušaste. Blago ljuti ukus i sir su se divno spojili.

Testenina se može na ovaj način spremiti i biti hrono. Ovo bi bio divan doručak, sa speltinom testeninom. Eto ideje za vikend…

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

Leave a Reply

