Hrono ražnjići

Kada se okupljamo vikendom, u porodičnoj kući u Barajevu, u opticaju su velike količine vrlo ukusne hrane. Lonac je merna jedinica za količinu. Nas šestoro dece, tata i maćeha, plus dvoje za proširenje. Ta okupljanja su vrlo lepa, svi smo glasni i uživamo u hrani. Nekada ličimo na italijansku porodicu 🙂

Svi volimo da kuvamo i namenski u kući postoje dve kuhinje. U manjoj je tehnički deo a u velikoj se nalazi sto za pripremu hrane i veliki šporet. Ima prostora da svako dete nešto secka, slaže ili prosto pravi društvo. Od tatinih malih pomoćnika, ja se najduže zadržavam u kuhinji a i najstrpljivije sečem crni luk ”na najsitnije”. I baš volim ta naša kulinarska druženja.

Kada god ima vremenskih uslova, najjednostavnije je raspaliti rostilj. Te ručkove nazivano ”garden party” ili ”slow BBQ”. Roštilj se peče, skidaju se komadi sa žice, jede se rukama, sa nogu, meso se stavlja na prepečen hleb, uz dodatak salate…

Tata se navukao na spremanje ražnjića. Tu su razne kombinacije: tikvice, male glavice luka, pečurke, patližan, slanina, džigerica, belo meso…

Pošto mi se jeo svinjski vrat, onako fino masnoćom prošaran, bilo mi je dosadno da ga samo ispržim na tiganju. Čak i sa nekim egzotičnim začinom mi nije bio izazovan. Inspirisana tatinom novom pasijom, rešim da vrat ukombinujem sa povrćem i improvizujem roštilj, u stanu. Izbor je pao na kombinaciju sa pečurkama i prokeljom.

Ponuda na pijaci je bila dobra al još uvek skupa. Prokelj je koštao skoro kao rukola. Teta sa pečurkama me je obradovala, kako ponudom, tako i finom cenom.

Kako je dan bio težak, hoće toplo, neće toplo, hoće kiša, neće kiša, ceo dan sam funkcionisala ”na gurku”. Kada sam prionula na spremanje, sve poteškoće su nestale.

img_8050

Što se tiče povrća na ovoj slici, mera je za 4 ražnjića. A što se tiče mesa, bilo je za 7 celih komada. Prokelja sam zahvatila tačno za 7 ražnjića a pečurke su pretekle.

img_8053

Prokelj sam prokuvala u provreloj, slanoj vodi. Dovoljno je da provri par puta, čisto da bi se lakse ispekao.

img_8054

Prokelj procediti i ohladiti a pečurke očistiti salvetom i odvojiti od nožice. Mesu odstraniti najmasniji deo i ostalo seći na kockice. Nizati na drveni ražnjić.

img_8057

U šoljicu sam sipala malo ulja i dodala mu so, biber i kari. Četkicom premazati mešavinu preko ražnjića i sve staviti u činiju pa u frižider, ma malo odstoji.

img_8058

Prošli put sam ražnjiće pekla u rerni, na žici. Bili su ok ali malo suvi. Sada sam upotrebila toster, koji može biti i grill. Poređati ražnjiće i poklopiti gornjom stranom tostera. Prvo sam se uplašila da će težina da spljeska pečurke ali je sve bilo ok. Potrebno je povremeno okretati, da bi se ispeklo sa svih strana.

img_8061

Na ovaj način, pečenje je strajalo oko 35 min. Ko ima jači toster, sigurno to bude brže. Radi lepšeg serviranja, jedva sam prelomila štapiće po sredini i na kraju sam to radila nožem, na drvenoj dasci za sečenje. Prilog je bio domaći paradajz pelat, serviran tako da se komadići mesa i povrća umaču.

Bez obzira na to što je meso malo masnije, sa ovom količinom povrća, ovaj ručak svrstavam u laganije.

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

 

Leave a Reply

