Pikantna piletina na povrću

Moram da se ispovedim da sam gadno skrenula sa Hrono puta i da već duže vreme brljam. Držim se satnice, mlake limunade ujutru, trudim se da zaobilazim grickalice ali slatko… To me ubi!

Kako se približio 1. u mesecu, ja sam napravila jelovnik, spisak za nabavku i rešila da se uozbiljim. Shvatila sam da mi se to više isplati od bolnih kolena i nove garderobe.

Kako sam već prošla put restrikcije, znam šta mi je bilo najteže i kako sebi da olakšam život. Primetila sam da postoji više načina Hrono ishrane, po ovom ili po onom. Ja se držim starog, dobrog:

  • tri obroka na 5-5,5h
  • ne mešati mlečno i jaja, osim u komplikovanim jelima, jednom u 2 nedelje
  • ugljeni hidrati samo za doručak
  • crveno meso i crveno povrće za ručak
  • belo meso, riba, zeleno i belo povrće za večeru
  • bez voća ili bilo kakvog drugog šećera
  • bez skrobnih namirnica

Ovo su smernice kojih se ja pridržavam. Naravno, tu su opšta pravila, koja isključuju:

  • pšenično brašno
  • beli šećer
  • biljne masnoće
  • jogurt, mleko

Pored svega pobrojanog, važno je planirati obroke. Nekima je to užasno komplikovano i opterećujuće ali se tako najmanje greši. Bitno je da obroci budu što jednostavniji.

Prvi ručak, kojim počinjem restrikciju, je mala improvizacija i nije tako jednostavan, kao što sam preporučila. Pošto se vraćam na pravi put, u sred radne nedelje, posegnula sam za prečicom.

Prodavnice sa smržnutom hranom, na meru, su pravi spas. Tu se može naći svašta korisno, kao prilog ili glavni sastojak čorbe, kao i riba. Šteta što većima mešavina ima šargarepu koja se ne konzumira termički obrađena. Moj novi favorit je italijanska mešavina: pečurke, patlidžan, tikvice i paprika. Činilo mi se će biti dobra podloga za komad pilećeg filea.

img_8017

Kupila sam komad pilećih grudi i skinula kožu sa njih. Ovo je ekonomična varijanta, u kojoj se dobije file i koska od koje se kuva supa ili čorba.

img_8018

Kosku, na kojoj ima još malo mesa, smestiti u kesu i u zamrzivač, ako čorba nije u planu za kuvanje.

img_8020

Dva komada filea zaseći na 3-4 mesta i staviti po čen belog luka. Ovaj postupak se zove ”špikovanje”. Takođe, umesto luka, u teoriji, mogu se stavljati komadići slanine. Kažem u teoriji, jer se u hrono ishrani ne mešaju dve vrste mesa.

img_8022

Pomenuti italijanski miks staviti na gornju polovinu lista papira za pečenje, oko 200 – 250 gr. Malo posoliti.

img_8021

File uvaljati u giros začin i staviti ga preko povrća. Za But u začinima sam koristila istu mešavinu, koja stoji u tegli i koristi se po potrebi. Sve preliti sa malo maslinovog ulja.

img_8024

Donjom stranom papira poklopiti meso i povrće i saviti ivice tako da tečnost ostane unutra.

img_8025

Kako su ”paketići” polukružni, taman su stali u tepsiju i izgledaju kao dve pancerote.

img_8026

Peći na 180 C, oko 30 min. Izvaditi pleh i otvoriti paketiće, da bi ispario višak tečnosti. Tako peći još 10-ak min.

img_8030

Na ovoj i naslovnoj fotografiji, file izgleda kao da je ceo uvaljan u mlevenu papriku. Možda nisam dobro podesila aparat a možda je i ova plava podloga dala kontrast, ne znam.. Ovo je bila poslužena varijanta.

img_8033

A ja sam sebi spakovala ručak za sutra dan. Sačekati da se sve ohladi i spakovati u plastičnu činiju. Na ovoj fotografiji, piletina izgleda kao i uživo.

Jela sam oko 13h i fino me je držalo da 18h, kada sam večerala.

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

 

Leave a Reply

