Tiramisu

Pre neki dan sam sređivala frižider i naletim na 2 pakovanja slatke pavlake. To je bilo iznenađenje poput pronalaženje trougla Gorgonzole, sakrivenog iza tegli sa džemom. Nije da mi se to nekad desilo ali bih se baš obradovala. Pošto je pavlaci uskoro isticao rok trajanja, shvatim da je moram upotrebiti za nešto…

Nisam ljubitelj kafe ali Tiramisu i te kako volim! Isto kao i CheesecakeBrownies, Cookies, tako je i Tiramisu doživeo ekspanziju na našim prostorima i u kuhinjama naših domaćica. Govorimo o periodu pre 15-ak godina.

Prvi recepti su bili sa živim jajima a vidim da se i dalje, po internetu, pojavi neki takav. Ja i dalje imam fobiju od salmonele i živa jaja su mi neprihvatljiva!

U nekom momentu shvatim da je krem isti kao za Cheesecake i da sam rešila glavni problem. Kako sam hrčak i imam ratne zalihe hrane, ispalo je da imam i piškote u kući. Giros darling je samo morao da trkne po ala kajmak…

Sastojci:

  • 2 veća pakovanja piškota
  • 250 gr ”ala” kajmaka
  • 2 dl nes kafe
  • 500 ml slatke pavlake
  • 70 gr prah šećera
  • 1 kesica želatina
  • kakao za posipanje

 

img_7998

Pavlaku umutiti i voditi računa da se ne pretera sa mučenjem, jer lako od slatke pavlake može nastati – maslac. U tom stanju, šlag je neupotrebljiv.

img_7999

Dodati ”ala” kajmak i šećer u prahu. U mućenju dodati želatin, posipanjem direktno u krem. Masa će odmah početi da se zgušnjava.

img_8001

U provrelu vodu sipati 2 kesice instant nes kafe. Sačekati da se kafa ohladi i umakati piškote. Dovoljno je samo ih ”provući” kroz tečnost.

Piškote ređati u srednji žuveč, dimenzija 34×22 cm.

img_8002

Polovinu krema sipati preko piškota i rasporediti ravnomerno po celoj površini pleha.

 

img_8006

Imam novu alatku za ravnanje krema. Kada sam je poručivala, preko interneta, izgledala je veće… Tako ti je to kad šuruješ sa Kinezima!

img_8005

Krem posuti kakaom i ređati sledeći sloj piškota.

img_8003

Preko piškota naneti drugu polovinu krema, zagladiti i obilato posuti kakaom.

img_8010

Ovo je prvi kolač koji sam spremila a da je pojeden u roku od 24h od pripreme! Malo sam poslala ovamo, malo onamo. Koleginice su degustirale na poslu i dobila sam pohvalu da Tiramisu može da konkuriše onom na Siciliji.

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

Leave a Reply

