Domaće taljatele + sos od tikvica

Prvi rođendanski poklon, od giros darlinga je bila mašina za testeninu. Moje oduševljenje je bilo toliko veliko da su moje cičanje, vrištanje i skakanje čule komšije u stanovima ispod i iznad.

Pali su komentari, od okoline, da je to bezvezan poklon i da je bolje bilo, da mi je kupio npr. parfem. Apsolutno se nisam složila. Taj poklon me uverio da giros darling sluša šta ja pričam i zna da izabere poklon koji će mi se baš, baš dopasti.

Sa dolaskom mašine za testeninu, u naš dom, počelo je svakodnevno izmišljanje novih varijacija testenine i eksperimentisanje.

Prvo je trebalo smisliti kako da se najlakše umesi testo. Zatim je trebalo ustanoviti dobar odnos brašna i jaja. Pa onda kako da testo ne bude ni pre mekano, ni pre trvdo. Pa kako da se u tanjenju na mašini i čekanju na sleduću fazu, testo ne presuši. Pa kako da se testenina u sušenju ne slepi… U svakom slučaju, sada bih mogla jedan valjani elaborat da sastavim jer je moja spremanje testenine ispala jedna golema nauka!

Kasnije sam ustanovila da mi je najbitnije da imam dovoljno prostora da mogu da mesim. Sve ostalo nekako nađe svoj put 🙂

U početničkom žaru eksperimentisanja, u testo sam dodavala razne začine: origano, bosiljak, ruzmarin, beli luk, papriku, kurkumu… To je davalo lep kolorit testu a zamisao je bila da se testenina samo prelije paradaj ili bešamel sosom. Ubrzo sam odbacila tu ideju i shvatila sa se svi začini mogu ubaciti u sos i da se dobije isti ukus.

Probala sam da mesim testo sa integralnim brašnom i bude to ok, osim što testo popije malo više brašna. Čak i u kombinaciji sa Bolonjeze sos sa pečurkama (Bolognese sauce), koji je dosta jak, taj ukus integralnog, preuzme dominaciju. Meni se to lično ne dopada al’ ko voli – da zna da je moguće. Probala sam da mesim i sa mekim speltinim brašnom. To je bio totalni promašaj! Brašno nije moglo da se poveže sa jajima i testo nije moglo lepo da se umesi. Nije bilo teorije da se rastanji i cepalo se između valjkova. Možda je bilo do brašna, možda do jaja a biće da je najviše do mene, testo je postalo proja i više nisam pokušavala sa ovom vrstom pripreme. Kome pođe za rukom, neka javi!

img_7616

Ovo je njeno visočanstvo, mašina za testeninu! Koliko god da je čistim posle upotrebe, uvek ostane brašnjava. To joj je, valjda, u opisu posla…

Što se tiče testa, najbolji odnos jaja i brašna, po meni, je:

  • 1 jaje (srednje veličine)
  • 70 gr oštrog brašna
  • 70 gr mekog brašna

Od ove količine se dobije oko 90 gr suve testenine. Ja praktikujem da, kada pravim, koristim najmanje 3 jaja, jer se za menje ne vredi mučiti i prljati sudove 🙂

Ovog puta sam se odlučila za sos od tikvica i pavlake.

img_7612

Ja prvo umutim jaja i postepeno dodajem brašno, muteći viljuškom.

img_7613

Testo dođe u ovu fazu, kada su se jaja i brašno sjedinili i može se nastaviti sa dodavanjem brašna.

img_7614

Kada se doda oko 80% brašna, testo se više ne  može mutiti viljupkom, nego zahteva da se prebaci na radnju površinu i dalje mesi ručno.

img_7615

Dodavati preostalo brašno i zamesiti tvrdo testo. Možda neće biti savršeno kompaktno ali se sve to lepo sjedini, kada komadi krenu da se tanje.

img_7618

Testo podeliti nožem, na manje delove. Svaki posuti sa još malo brašna i spremiti za rastanjivanje u mašini.

img_7619

Ova mašina ima osnovni deo u kome dva valjda tanje testo. Točak, sa brojevima, određuje debljinu testa. Treba krenuti od 1, za najdeblje testo, do 9, kada testo idealno za rezance, deblje i šire. Nije neophodno tanjiti kroz svaku debljinu, odnosno broj. Ja krenem od 1, pa preskočim na 3, pa na možda 7, i vrlo brzo dodjem do 9.

img_7620

U tom procesu, svaki komad testa postaje tanji, duži i elastičniji.

img_7621

Ovako testo izgleda posle ptvog tanjenja. Posle svake faze, potrebno je testo posuti brašnom.

img_7623

Ovo je skroz istanjeno testo, spremno za dalju obradu. U nedostatku prostora, trake od testa se mogu ređati jedna na drugu. Bitno je samo da bude brašna između njih, da se ne bi zalepile.

img_7625

Dodatak, koji se skida sa mašine, je predviđen za širu testeninu ili tallatele, i tanju testeninu ili rezance za supu. Pokušala sam da pronađem na internetu, da li ima još neki dodatak, za drugačiju vrstu testenine ali nisam našla…

img_7624

Ovako izgleda testo kada prođe proz deo koji pravi taljatele. Bitno je da ne pada velika količina, jedna preko druge, jer će se testo zalepiti. Ja pripremim mesto za sušenje i krpu na koju ću da ih rasprostrem i svaki isečeni komad testa, odmah prebacujem na sušenje.

img_7628

Isto važi i za rezanca. Zbog slikanja sam pomerila činiju u koju padaju. Inače, u obe varijante podmetnem činiju, bude lakše za transportovanje do krpe.

img_7629

Taljatele povremeno rastresti rukama. Nakon 6-12h sušenja, zameniti krpu jer će biti vlažna. Tako će se odstraniti i višak brašna, koji će pasti sa testa.

img_7631

U prvoj fazi sušenja, razanci su osetljivi i potrebna je višuljka da bi se rastresli.

img_7633

Što se sosa tiče, iseckani luk propržiti na malo ulja.

img_7634

Zucchini ili cukini tikvice iseći na 4 dela, po dužini, pa na krugove. Dodati ih omekšalom luku.

img_7638

Omekšalim tikvicama dodati so, biber i malo mirođije. Sve zaliti pavlakom za kuvanje. Ja sam sipala izmedju 300-400 ml.

img_7635

Ovo je testenina posle 48h sušenja. Treba da bude skroz suva i tvrda. Može se čuati u platnenoj vrećici, staklenoj tegli ili plastičnoj činiji.img_7636

U provrelu, slanu vodu, sipati potrebnu količinu testenine. Skuvaće se brže nego kupovna testenina i lako može da se prekuva. Zato treba biti obazriv. Kuvanu testeninu ocediti, ne ispirati i odmah dodati u sos.

img_7639

Ovo mi je omiljeni deo u pripremanju svih vrsta testenine! Momenat u kome vrelo testo dolazi u kontakt sa vrelim sosos. Ta magija u kojoj testenina upija sos i nastavlja da se kuva… Neko će reći da nisam normalna ali ja zaista u kuvanju vidim magiju 🙂

img_7640

Sos i testeninu kuvati jos najviše 1-2 min, dodati 2-3 čena belog luka i skloniti sa vatre.

Servirati u činije i posuti sa rendanim parmezanom. Dimljena paprika je tu da se poveže sa bojom činije.

Priprema domaće testenine je možda malo komplikovana ali se svakim sledećim zalogajem se opravdava uloža energija i trud.

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

Leave a Reply

