Krem sa grizom i voćem

Priča mi koleginica Vesna, kako ima super recept za krem od griza i voća. Sve je divno, vazdušasto i kremasto. Krene da mi objašnjava postupak i meni se tu odmah ne dopada činjenica da jaja ne idu na kuvanje nego se samo u mešaju u nešto vruće. Ko je salmonelu makar jednom zakačio, razumeće moje strahove 🙂

Ipak uzmem cedulju sa receptom i proučim ga malo bolje. Kuvani griz bude vreo i teško da tu temperaturu može išta da preživi. I još voće i slatka pavlaka… Pravi se spisak za nabavku! 🙂

Bio giros darling kod mame i tate, za vikend, i ja rešim da ga iznenadim ovom poslasticom. Kompot od breskve mu je velika ljubav i najlepša uspomena na studentsku menzu. Kada god se nađemo u većem marketu, on sebi izabere najveću konzervu kompota i nosi je kao dete čokoladu.

Sledeći put ću staviti ananas iz konzerve, to mi zvuči fino. Koleginica Vesna je pravila varijnate sa crvenim voćem. Prosto, ovaj kolač je kao cheesecake – trpi svo voće! 🙂

Recept zahteva malo bolju logistiku i organizaciju, zato što sve ide brzinski i zahteva veću koncentraciju.

Potrebno je:

  • 500 ml mleka
  • 100 gr šećera
  • 100 gr griza
  • 2 jaja
  • 500 ml slatke pavlake
  • veća konzerva kompota (830 ukupno, 480 gr voća)

img_7682

Ja sam se odlučila na kompot od bresaka. Polutke iseći na kockice a sirup prebaciti u posudu, za prelivanje.

img_7683

Odvojiti belanca od žumanaca i umutiti ih u čvrst sneg. Vanglicu skloniti sa strane, da sačeka svoj red.

img_7685

Kuvati mleko i šećer i kada krene da vri, dodati griz. Mešati dok se ne skuva i ugusti.

img_7689

Čim se šerpa sa grizom, skloni sa vatre, mutiti mikserom i u mućenju, dodati žumanca. Ovo je bitno, jer ako se dodaju žumanca u vreo griz, odmah će krenuti da se kuvaju i neće se lepo umutiti u griz.

img_7690

Smanjiti mikser na najmanju brzinu i dodavati kašiku po kašiku snega od belanaca. Ostaviti da se ohladi.

img_7691

Umutiti slatku pavlaku. Ja preferiram mlečnu jer je najukusnija i ima najlepši ukus.

img_7693

Moze se griz izliti u veću činiju ili đuveč, ali je meni bilo lepše da je po porcijama. Na dno činije sipati griz.

img_7694

Preko griza sipati 3-4 kašike sirupa iz kompota. Kada bi se koristilo sveže voće, griz bi se prelivao voćnim sokom.

img_7696

Preko griza i sirupa se sipa slatka pavlaka i poravna.

img_7699

I na kraju – seckano voće. Rasporediti ga po pavlaci, prekriti folijom i staviti u frižider da se ohladi.

img_7700

Cela kombinacija ima neverovatno osvežavajuć ukus i finu teksturu. Najbolje od svega je što se sa promenom voća dobija svaki put nova poslastica. Već jedva čekam sezonu jagoda i višanja. Maline bi ovde legle bajno, jao leto, dođi brzo…

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

Leave a Reply

