Pita sa šunkom i kačkavaljem

Ovo je pita nastala slučajno, od ostataka hrane. Stotinak grama šunke se vukao po frižideru i već je krenula da ”ciknjava”. Kačkavalj je bio kupljen u neku svrhu al’ je i on krenuo da se suši i biva neupotrebljiv. Masti na ostalo malo, na dnu kantice. I to je najveća prevara u vezi kupovne svinjske masti, što prvo sipaju mast koja je zagorela i ima užasnu boju i miris, a preko sipaju finu mast, koja kamuflira prevaru.

img_7657

Na slici se jasno vidi boja otopljene masti, čija se boja u čvrstom stanju, ne razlikuje mnogo. Ako bi neko samo sliku video, pomislio bi da pitu zalivam pivom 🙂

Skoro sam dobila 10 kg domaće masti i bila sam baš srećna. Ko bi rekao da je sreću izazvanu čokoladom, zamenila svinjska mast…

Kako sam popisala stanje frižidera, shvatila sam da mi samo kore fale. Kupila sam kore sa heljdom, koje nisu nesto ukusne al ”za dobru svinju, nema loših pomija”…

Inspiracija datira iz studentskih dana, kada sam svako malo jela 300 gr bureka sa šunkom i kačkavaljem. Pekara, u kojoj sam bila stalan inventar, je vrlo čuvena a taj burek im je jedan od specijaliteta. Neki se žale da je masan al ja nisam imala nikakve primedbe…

img_7658

Tehnika slaganja kora je istao kao i za Burek sa sirom i spanaćem.

img_7659

Stavila sam 2 sloja kora i, na drugi, poređala parčiće šunke. Nisam je sekla na sitno a trebala sam jer bih je posle lakše sekla. Između svakog reda kora se prska sa kiselom vodom i otopljeno mašću.

img_7660

Još dva sloja kora i stavila sam polovinu od ukupne količine kačkavalja.

Takođe, postoji super trik, za kačkavalj kome krene da ističe rok. Isti narendati i zamrznuti. Ja imam kutiju, u zamrzivaču, u kojoj držim rendani sir. Često se desi da imam i više vrsta i bude super kada se izmešaju. Ovo je korisna stvar kada se pravi pizza ili neko drugo jelo, sa rendanim kačkavaljem.

img_7661

Prilikom zatvaranja pite/bureka, filovati unazad.

Nije posebno bitno na koliko je slojeva kola stavlja fil i kojim redom.

img_7662

Kore ušuškati i zaliti ostatkom masti i kisele vode.

img_7663

Peći na 200 C, dok ne porumeni sa svih strana.

img_7664

Pažljivo preneti vruću pitu na dasku za sečenje i seći parčiće, željene veličine.

Pita je najukusnija kada se jede vruća ali, ni hladnoj joj ništa ne fali. Ja sam se jela za dva doručka. Takođe, moguće je spremiti je i veče ranije i samo je ujutru ispeći.

Eto, još jedan savršen hrono doručak. Nije za restrikciju, zbog kačkavalja. Kore je isto poželjno izbegavati, zbog velikog procenta pšeničnog brašna, koje sadrže. Jednom u 2 nedelje su sasvim prihvatljive.

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

Leave a Reply

