Posebne ćufte

Bila moja koleginica Jana u Istanbulu, za docek Nove godine. Da je nisu udavili porukama, ne bi ni znala sta se tamo aktuelno desava. Ona se lepo provela i meni donela začine 🙂

img_7891

Svačega tu ima ali mi je za oko zapao ovaj začin za meso. Nigde ne piše šta su sastojci ali bih rekla da ima ljute paprike, kumina, korijandera i cimeta.

img_7893

Rešim da dam šansu ćuftama, koje mi nikada nisu bile omiljene. Kao dete sam ih često jela u vrtiću, i to je bilo nešto skroz bljak! Što bi se reklo – trauma iz detinjstva 🙂

Tako, dolazeći sa posla, svratim u market po mleveno meso i provedem narednih 20 min u redu na mesari. Par, srednjih godina, nije mogao da se odluči da li će kupiti komad mesa od 3,8 kg ili 4,2 kg. Pa su maltretirali nervoznu tetu na mesari, da im svaki komad meri a ona bi te iste komade teatralno bacala nazad u vitrinu. A između svakog merenja se dotični par konsultovao, kao da se prvi put vide ili dele imovinu. Ceo događaj me je naveo da čak i odustanem od ćufti ali su ubrzo došli do zaključka da će ipak kupiti celo prase! Teta sa nožem je odahnula, par odlazi srećni a ja sa nadom da ću ručati, toga dana.

img_7895

Meso je, očigledno, samleveno samo jednom. To sam odmah shvatila ali nisam smela da rizikujem da budem fizički povređena, ako bih tražila da se isto samelje još jednom.

Dodala sam kašičicu soba dikarbone, 3 kašičice začina za meso, 1 kašičicu soli i 2 kašičice suvog sremuša. Sremuš je umestp peršuna, koji ne volim a simpatično mi je su ćuftice prošarane nečim zelenim.

img_7897

Zasukala sam rukave i zamesila meso sa začinima. Ostavila sam poklopljenu vanglicu u frižideru, da odstoji malo.

img_7899

Sos je improvizacija. Jedan praziluk sam iseckala i propržila na malo masti.

img_7901

Preostalo mi je tikvica i patlidžana, kada sam spremala Ratatuj (Ratatouille). Sve sam iseckala, stavila u kese i zamrzla. Razmrznuto povrće sam dodala praziluku i nalila seckanim paradajzom iz konzerve. Odabrala sam italijanski, koji nema dodati šećer. Dodala sam malo soli i mlevenog bibera.

img_7900

 

Dok se povrće krčkalo, oblikovala sam približno iste ćuftice. Propžila sam ih na masti, dok nisu uhvatile koricu.

Ćufte sam prebacila u šerpu sa povrćem i nastavila da kuvam, na tihoj vatri.

img_7906

Posle 20-ak min, ručak je bio spreman!

Svoj tanjir sam posula sa malo suvog sremuša a giros darling je sebi dodao parmezan.

Ćuftice su bile meke, sočne i blago ljutkaste. Zaključila sam da je ovo prihvatljiv način pripreme i da ćemo ih, u buduće, češće jesti.

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

Leave a Reply

