But u začinima

Bila sam malo lenja, u zadnje vreme i skroz sam zapustila blog 😦

Virus me je smlatio i držao 7 dana u krevetu. Mislila sam da ću moći bar da pišem ali su bolni sinusi imali druge planove.

Ova Novogodišnja večera je bila neplanirana i skroz u zadnji čas. Trebali smo da putujemo ali je virus bio jači od naših planova. Pokušavali smo da se izlečimo i da dan, uoči dočeka, provedemo u šetnji po Trebinju i ispijanju tople čokolade ili kuvanog vina u bašti hotela ”Leotar”.

Ovako, uleteli smo u Novogodišnje ludilo i paniku ”šta ćemo jesti, pošto ceo jedan dan neće raditi prodavnice…” A baš smo to hteli da izbegnemo i baš mi se nije kuvalo i stajalo u redovima marketa, nabijena sa ostalim sapatnicima kupuju po 3-4 hleba, kao da je ratno stranje…

Da večera bude ipak malo svečana, a da ne provedem u kuhinji ceo dan (virus je diktirao svoj tempo), trebalo je smisliti nešto ukusno a lako za pripremu.

Izbor je pao na lep komad svinjskog buta, koji je 24 sata odstojao u ulju i giros začinu. E sad, imam utisak da sam već u nekom receptu ispisala sastojke za giros začin ali, sada već imam preko 100 recepata HOU HOU HOU, i malo mi je teže da sve popamtim 🙂

Dakle, prvo pravimo mešavinu začina:

6 kašičica soli

3 kašičice suvog origana

2 kašičice belog luka u prahu

1 kašičica ljute paprike

1 kašičica belog bibera

1 kašičica crnog bibera

1 kašičica kumina

img_7831

U originalnom receptu idu i 3 kašičice suvog peršuna, ali ja isti ne volim, pa sam ga ignorisala i dodala malo mlevenog ruzmarina. Ova količina je dovoljna za 3 kg mesa. Odvojiti količinu začina, po potrebi.

img_7830

Komad buta ili plećke, izreckati nožem unakrsno. Želela sam da postignem efekat pečenja iz crtanih filmova 🙂

img_7832

Začine pomešati sa 4-5 kašika ulja od komine i tu mešavinu dobro utrljati u meso.

img_7834

Poklopiti posudu i ostaviti na hladnom. Što duže stoji, meso bolje upije marinadu. Ulje jeste konzervans, ali ja nikad ne držim meso u fružideru duže od 24h.

img_7867

Da bi meso bilo sočno, potrebno je da se prvo zapeče sa svih strana i napravi koricu. Na taj način će sok ostati u mesu. Tiganj uključiti na jaku vatru i zapeći meso sa svih strana. Za to vreme, rerna se greje na 180 C.

Meso prebaciti u posudu za pečenje i peći još sat do sat i po. Tiganj, od prženja, ostaviti sa strane, za kuvanje sosa.

img_7868

Kada je meso pečeno, prebaciti ga u alu foliju, da se ohladi.

img_7869

Tečnost iz pleha, sipati u tiganj od prženja i dodati oko 2 dl crnog vina. Sve kuvati dok se ne dobije gušći sos.

Meso iseći na komade i preliti sosom.

img_7876

Iceberg salatu sam iskidala rukama i začinila je solju, limunom i maslinovim uljem. Bila je odličan prilog mesu. Krompir mi nije falio ni malo. Valjda sam sa hrono ishranom uspela da se oslobodim srpskog gena meso&krompir.

Srećna Nova godina (sa malim zakašnjenjem)! Vaša Micaprasica 🙂

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

 

Leave a Reply

