Madleni

Negde sam probala ove divne francuske kolačiće ali pojma nemam gde! Skoro sam ih i zaboravila, dok ni nisam naletelena na recept.

U slobodno vreme, koga je sve manje, volim da listam narodni kuvar i tu pronalazim ideje i inspiraciju. Obeležim stranice kuvara i odprilike znam šta bih spremala i za koju priliku. Ovaj recept je obeležen kao brzinski i jednostavan.

img_7828

Pleh je malo specifičnog oblika. Kolačići su u obliku školjki. Bar mene na to podseća 🙂

Viđala sam u limarskim radnjama pojedinačne modle al to bi trajalo mnogo dugo i bila bi povećana verovatnoća za kuhinjske povrede.

Kako kuburim sa vremenom, ni drage bivše kolege nisam skoro videla. Jednog dana rešim da ih posetim al ne mogu praznih ruku da idem, nije red. A od mene su navikli da je samo domaće spremljeno 🙂

Bilo je 9 sati uveče kada sam odlučila da se sutra dan iznenadno pojavim na bivšem poslu i konsultujem frižider, za ideju. Maslac uvek imam u kući. U prodavnicama, koje su specijalizovane za mlečne proizvode, može da se nađe po nižoj ceni, nego u marketu. Čujem da neke domaćice nisu zadovoljne al ja mu još nisam našla manu.

Sve ostale sastojke svaka kuća ima:

3 jaja
120 g  brašna
120 g maslaca
120 g šečera
1/4 kašičice soli
1/2 kesice praška za pecivo

img_7503

Jaja umutiti sa šećerom i solju. Dodati otopljen maslac, ohlađen do sobne temperature. Brašno i prašak za pecivo pomešati i dodati u umućenu smesu.

img_7505

Dobro oprati jedan limun. Ja imam specijalnu četkicu za pranje voća. Istrljam citrusno voće sodabikarbonom i dobro isperem. Samo pod tim uslovom koristim rendanu koru.

Dodati rendanu koru jednog limuna i sve promešati.

img_7507.

Izvaditi žicu od rerne i istu uključiti na 180 C.

Udubljenja u plehu puniti do 3/4 visine. Pošto su ove modle baš male, smesu sipati malom kašikom. Naravno, ja sam malo žurila i moji Madleni su bili malo debeljuškasti.

img_7518

Madlene peći oko 10 min, odnosno dok ne dobiju zlatno žutu boju. Moji su malo prepečeni, pošto ja radim 10 stvari u isto vreme…

img_7515

Vruće Madlene valjati u prah šećer. Mogu da stoje 3-4 dana u zatvorenoj kutiji i lepi su kada se umaču u kafu ili čaj.

Ovo prilikom su potrajali celih pola sata, mašala… 🙂

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno kolege!

Leave a Reply

