Veveričin kolač

Fit tetka je ovaj recept isekla iz nekog ženskog nedeljnika i isti je odmah bio prihvaćen. Ovo je jedan od onih kolača, koji diže iz mrtvih! Kalorijska i šećerna bomba, usta puna ukusa a srce puno radosti.

Ovo je prvi put da sam ga pravila, čak mi se malo i prepekao. Nekako sam odlagala spremanje, čak par godina. Bojala sam se kako će fil da mi ispadne, da ne zagori i tako dalje. A poznata sam po tome da se lako zamajem i ostavim šporet da radi svoj posao.

Ovog puta sam čvrsto odlučila da se osmelim. Odvojila sam celo popodne za ovaj projekat, pozajmila pleh za tart, od fit tetke i krenula u akciju.

Prvo se snabdeti sa:

200 gr maslaca

350 gr brašna

400 gr šećera

1 kesica vanilin šećera

1 jaje

150 gr oraha

150 gr lešnika

250 ml slatke pavlake

1 žumance

1 kašičica šećera u pragu

img_7126

Maslac iseću na listiće i umutiti ga sa brašnom, 150 gr šećera, jajetom i vanilin šećerom.

img_7127

Dobije se mrvičasta masa, koja će se mešenjem povezati.

img_7129

Napraviti loptu od dobijenog testa i staviti ga u kesu, pa u frižider na bar 2 sata.

img_7139

Preostali šećer staviti da se karamelizuje, vodeći računa da ne zagori.

img_7141

Orahe i lešnike grubo iseći i dodati ih karamelizovanom šećeru. Počeće da se prave niti od šećera. Dobro promešati.

img_7142

Sipati mlečnu slatku pavlaku i mešati dok se masa ne poveže.

img_7138

Uzeti 2/3 testa i rastanjiti ga na papiru za pečenje. Pleh podmazati i pomoću papira, preneti testo u pleh. Dovoljno je u uhvatiti ivicu papira i gornjom površinom testa obložiti pleh.

img_7144

Sipati fil na koru i rasporediti ga ravnomerno.

img_7145

Ostatatk testa, takođe, rastanjiti na papiru za pečenje i položiti ga preko fila.

img_7147

Peći na 180 C, oko 45 min. Pomešati žumance sa prah šećerom i 10- ak min, pred kraj pečenja, premazati kolač.

img_7151

Sačekati oko pola sata i izvaditi kolač iz pleha. Malo će biti nezgodno za sečenje i neuglednog izgleda ali ukus će sve opravdati.

Preporuka, na mlak kolač staviti kuglu sladoleda od vanile.

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

Leave a Reply

