Sladak kupus

Otišao giros darling kod svojih u Bor i ostavio me da samujem 😦

Jedina dobra stvar, u celoj priči, je što sada oboje jedemo ono što ovo drugo ne voli. On se davi u maminim sarmama i ja kuvam čorbice, prokelj i sladak kupus.

On sladak kupus ne želi ni da vidi, kamo li da ga jede. Pošto mi je glupo da spremam dva ručka, njegovo odsustvo je bilo idealna prilika da spremim lonac kupusa i uživam par dana u istom.

Kada spremam jela koja su ”tradicionalna”, volim da se konsultujem na više strana i čujem kako to žene spremaju. Fit tetka, baba i deda su se složili da kupus, sladak ili kiseo, traži jače i masnije meso. Jagnjetinu, na primer.

Koleginica Jana kaže da ona ubaci, u kupus, svo povrće koje joj se trenutno nađe u kući. Zadnji put je i bundevu bila dodala ikaže da je kupus bio fenomenalan! Eto ideje…

Odem na pijacu, izaberem srednju glavicu kupusa i zdravo parče bundeve. Malo za kupus a malo za čorbu. Praziluk i parče junećeg mesa, kupus je pevao iz šerpe!

Posle dužeg vremena sam krenula sa posla i prva pomisao mi je bio ručak. Čovek bi pomislio da mi je na meniu Lazanja, u najmanju ruku. Toliko sam žurila da sam skrenula u ulicu, gde je to inače zabranjeno i tu su me dočekali čike u plavom. Tako da sam posle kupusa imala i dezert, u obliku uplatnice za saobraćajni prekršaj. Žali Bože, šta sam slatkog kupusa mogla naspremati za te pare…

Mere su skroz odovativne:

300-400 gr junetine

1 srednja glavica kupusa

1 struk praziluka

1 manje parče bundeve

500 min soka od paradajza

img_7644

Praziluk iseći uzduž i dobro ga oprati. Iseći ga na krugove i propržiti na ulju od komine.

img_7650

Kada praziluk omekša, dodati juneće meso, isečeno na kockice.

img_7651

Bundevu iseći na krupnije kocke i dodati u luku i mesu.

img_7654

Kupus iseći na pola, pa na osmine. Oprati ga i dodati u šerpu. Kuvati poklopljeno, dok kupus malo ne kalira.

img_7655

Sve naliti sokom od paradajza (bez šećera) i poklopiti šerpu. Na niskoj vatri kuvati, dok većina tečnosti ne uvri.

img_7671

Ohlađenu šerpu sam smestila na terasu i podgrevala po potrebi.

Ovo jelo je hrono ali u restrikciji, izbaciti bundevu iz recepta. Termički obrađena bundeva ima visok procenat šećera i ne treba je prečesto jesti.

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

 

Leave a Reply

