Prokelj u slanini

Giros darling ne može prokelj očima da vidi! Kad ga vidi na pijaci, u stanju je da protrči pored tezge sa istim.

Meni je dugo trebalo da ga prihvatim i uvrstim u ishranu. Naravno, samo kad giros darlinga nema u blizini. Pošto ovih dana kuvam samo za sebe, rešila sam da dam sebi oduška i kuvam ono što samo ja jedem.

Tog jutra sam malo okasnila na pijacu i kao prava domaćica, stigla oko 1, pola 2 popodne. Naravno da se sve bilo probralo i onda sam redom išla, od tezge do tezge, i pažljivo gledala šta mi je preostalo. Na celoj pijaci je jedna tezga imala prokelj i to nešto malo. Konverzacija:

  • Dobar dan, koliko je prokelj?

– Ćero, mnogo je dobar!

  • Vidim, a koja je cena?

– Hoćeš sve da nosiš?

  • Možda i hoću, ako mi kažete koja je cena…

Tako da sam pazarila 2 kg prokelja za simboličnih 200 din 🙂 Još sam dobila i praziluk u pola cene 😉

Dragog nekad bude sramota od mojih ”pijačnih” konverzacija i onda ide sa kesama i pravi se da me ne poznaje…

Sa slaninom je već ustaljena šema. Fini momci me puste da prvo sve lepo razgledam i izaberem parče koje će tanko da mi naseku.

 

Odokativne mere:

500 gr prokelja

300 gr slanine

200 ml soka od paradajza

img_7484

Prokelj oprati i prokuvati par minuta. Procediti vodu i pustiti ga da se malo ohladi.

img_7485

Na dno posude za pečenje sipati malo soka od paradajza.

Krupnije komade prokelja rolovati u slaninu i ređati na dno pleha.

img_7486

Pošto bi bilo prejako, da je svaka loptica prokelja u slanini, one sitnije plodove sam koristila za popunjavanje praznina. Ceo celo je izgledalo kao neki cvetni aranžman.

img_7492

Peći na 160 C, dok slanina ne postane staklasta. Ja sam pustila i malo duže pa je slanina bila i malo hrskava. Ko nije u restrikciji, može posuti i malo rendanog kačkavalja. Za ove van restrikcije, mlečni proizodi u vreme ručka ne treba da prelaze u naviku. Meni je bilo dobro i bez kačkavalja i trajalo je tri dana. Ukusno i ekonomično..

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

Leave a Reply

