Hrono sufle + sladoled od banane i malina

Već dugo se spremam za čaščenje ovom kaloričnom bombom! Sufle ili lava kolač mi je previše sofisticiran da bi bio neka svakodnevna poslastica.

Dugo se nisam videla sa mojom drugaricom Ivanom, a pošto najviše volimo da sedimo kući i pričamo do pola noći, moj je bio red da je ugostim i spremim nešto mnogo dobro.

Pošto je naše druženje počinjalo od popodneva, taman sam uklopila vreme za užinu, i to slatku užinu.

Recepata za hrono slatkiše ima na sve strane i većina njih sadrže agava sirup ili steviju, tečnu ili u prahu. Meni, koja jako volim slatko, su ti dodaci previše slatki. Jednostavno, ništa nema tako ružan ukus kao agava sirup. Dobro, čaj od peršuna je ipak nešto gore…

Sa druge strane, crna čokolada sa stevijom je nešto savršeno. Cena joj je ok i poštuje skoro sve principe hrono ishrane.

 

Za sufle ili lava kolač je potrebno:

  • 150 gr čokolade
  • 150 gr maslaca
  • 2 jaja
  • 50 gr speltinog ili ražanog brašna
  • 2 kašike kakaa

 

img_7454

Ono što je drugačije kod ovog kolača je što je imao mali dodatak u vidu sladoleda. Da bi bila sigurna  to sladoled bez šećera, pravila sam ga sama.

Dve  banane iseckati na kolutove, poklopiti i zamrznuti.

img_7455

Smrznute kolutove banana ubaciti u secka i ispasirati.

U istu činiju sipati smrznute maline i preliti pasiranim bananama. Malo promešati, poklopiti i vratiti u zamrzivač, da se mešavina stegne.

img_7459

Na pari otopiti maslac i čokoladu. Mešati dok se ne dobije glatka masa.

img_7462

Umutiti jaja sa kašikom kakaa.

Kada se čokolada i maslac sjedine, pažljivo sipati tu masu u umućena jaja i neprekidno mutiti, da se ne bi jaja, od toplote, pretvorila u kajganu.

img_7464

Postepeno dodavati brašno, neprestano muteći testo mikserom. Ja sam se odlučila za speltino brašno a može i sa raženim.

img_7465

Keramičke modlice premazati sa maslacem i posuti kakaom. Ovu količinu testa rasporediti u 4 modlice, prečnika 8 cm.

img_7468

Peći na 200 C, 12-15 minuta.

Sačekati 1-2 minuta, nožem proći po zidovima keramičkih modli i pažljivo istresti kolač na tanjir.

img_7481

Dodati po 2 kugle sladoleda.

Ovo je kalorijska bomba i po sastavu i po količini. Ovakva vrsta čašćavanja je preporučljiva jednom u 2 nedelje…

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

Leave a Reply

