Mediteranski hleb, na moj način

U sustret državnom prazniku, giros darling se dogegao sa posla, malo odmorio i u euforiji predstojećeg neradnog dana, zabrinuto upitao:

  • A da te pitam, jel će sutra moći da se kupi hleb?

– A?!

  • Mislim, neradni dan i to. Hoće raditi prodavnice?

– Dragi moj, komunizam&socijalizam su odavno otegli papke i kapitalizam zabo’ busiju. Sve će da radi sutra, ko drakstor!

Vidim da me malo sa nevericom gleda i tada mi sine da imamo pola kocke kvasca u frižideru. Diskretno sam proverila, da se isti nije u pečurke pretvorio. Gle čuda, bio je ok i u roku upotrebe.

– Hoćeš da umesim hleb za sutra?

  • Maaaa neeee… Jel ti nije teško?

Krenem da zamesim testo i tada kreću ideje. Bacim pogled na policu sa začinima i rešim da ipak pravim dva hleba, jedan običan a drugi malo drugačiji.

Kako baš volimo začinjenu hranu, čudo kako nikada ranije nisam eksperimentisala sa dodacima za hleb. Poskidala sam pola teglica sa začinima i krenula u avanturu.

 

Za testo sam koristila:

20 gr kvasca (pola kocke)

4 šolje brašna (od 2,5 dl)

1,5 šolje mlake vode

1 kašičica soli

2 kašičice šećera.

img_7379

U vanglicu sipati brašno, so i šećer. Kvasac izmrviti rukom i sve prelila mlakom vodom. Umesila meko testo. Vanglicu prekriti čistom krpom i ostavila testo da nadođe.

Kada je testo udvostručilo masu, istresti ga na pobrašnjenu površinu i premesiti.

img_7380

Testo bude divno mekano i gipko.

img_7381

Ja sam testo podelila na dva dela. Jedan deo sam sklonila sa strane a drugi sam rastanjila rukom na pravougaoni oblik. Da hleb ne bi bio baš skroz običan, uzela sam 2 kašike masti i premazala testo.

img_7382

Urolala sam pravougaonik i stavila u uzani pleh, obložen papirom za pečenje.

img_7386

Hleb peći na 200 C, oko 25 min.

img_7390

Giros darling nije izdržao da se hleb ohladi i lepo iseče, nego je još vruć, kidao na komade i jeo sa ajvarom i kajmakom. Sklonila sam se u kuhinju, da mi ne udara čežnju. Ovo je bio idealan opis za južnjački izraz: ”Čini mili oči…”

img_7384

Drugi hleb je bio po mom izboru. Testo sam rukom rastanjila i preko stavila maslinovo ulje, origano, bosiljak, ruzmarin, beli luk u prahu, dimljenu pariku i seckane masline.

img_7385

Testo sam preklopila tako da svi dodaci ostanu unutra i pazljio premesila. Masline će ispadati ali ih pažljivo vraćajte u testo.

img_7387

Mediteranski hleb ili ćabata ili ovo što sam ja impovizovala, bi trebao da bude tanak i hrskav. U tom slučaju, poslužila sam se plehom za pizzu, koji sam dobila od ”torte i kolači” tetke… Ne znate ko je ”torte i kolači”  tetka?! Čuće se…

img_7388

Ovaj pleh ima rupice, da bi testo bilo hrskavo. Pošto je testo puno maslinovog ulja, savet je da se na dno rerne stavi alu folija, za slučaj da koja kap padne. Bolje na alu foliju, nego da ulje krene da gori i smrdi i da posle mora da se riba rerna…

Testo rastanjiti rukom, direktno na plehu i peći na 180 C, oko 30 minuta.

img_7393

Giros darling je nešto nije ljubitelj noževa za hleb, što se da videti iz priloga.

Eto tako, nekada iz tuđeg straha ispadne i neko dobro jelo. Ili hleb.

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

Leave a Reply

