Vanilice

Ovo je recept moje prababe Elpiniće, mamine babe. Mama ih često sprema a omakne se i fit tetki, koja ih spremi savršeno, a u stanju je da ne proba ni jednu…

Mama recept drži u svesci, a tetka ga zna napamet i ide ovim redom: kilo brašna, pola kile masti, jedno jaje, 300 gr šećera, šoljica mleka i šaka oraha.

Ako je čovek pita, koliko ide šećera, po njenom receptu, ona mora da krene od početka: kilo brašna, pola kila masti… I tek onda dođe do količine šećera 🙂

Ja sam se usudila da spremim svoje prve vanilice i to baš za slavu. Poznata je priča da su vanilice ukusnije, što duže stoje.

Spremim materijal i tada mi se javi najmlađa sestra, da idemo kod frizera. Mislim se, odlično, eto meni pomoćnika, koji još to ni ne zna… 🙂

Kao što sam već rekla, potrebno je:

1 kg brašna

500 gr masti

300 gr šećera

1 jaje

100 ml mleka

100 gr mlevenih oraha

img_7234

Sipati sve sastojke u vanglicu za mešenje.

Poznato je to da volim mikserom, da zamesim testo, ali sada me baš mrzelo da vadim mikser i posle perem mutilice. Tako da sam, doslovce, zavrnula rukave i umesila testo.

img_7235

Za mešenje iskoristim oko 800 gr brašna, a ostatak dodajem po potrebi.

Testo formirati u loptu.

img_7236

Pošto mi je pretoplo u stanu, deo testa sam ubacila u kesu, pa u frižider. Drugi deo sam rastanjila oklagijom. Prva greška, bilo je previše tanko.

img_7237

Uzela sam sam najmanju rakijsku čašicu za oblikovanje vanilica. Druga greška, krugovi su trebali da budu još manji.

img_7238

Krugove testa ređati na najveći pleh od šporeta, obložen papirom za pečenje.

img_7239

Džem od kajsije sipati u lončence i staviti da se malo ugusti. Ovo nije potrebno, ako imate gust džem od kajsija.

img_7241

Peći na 180 C, 10-ak minuta. Treća greška, ja sam pustila malo više i malo su mi se prepekle i nisu bile skroz bele.

Džemom filovati donju stranu vanilice i poklapati.

img_7242

Moj najdraži mali pomoćnik, Jana, je vanilice valjala u prah šećer. Takođe, Janči je bila i pomoćni fotograf i spasila aparat od mojih brašnjavih i masnih ruku.

img_7257

Bitno je da se vidi i poporečni presek vanilica.

img_7271

Janči i giros darling kažu da su ukusne, a tu se našlo i kuvano vino, da pozira.

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

Leave a Reply

