Bolonjeze sos sa pečurkama (Bolognese sauce)

Ovo je bilo jedno od prvih jela koje sam naučila da spremam.

Nije komplikovano i retko ko ga ne voli.

Trik moje maheće je, da umesto soli, doda jednu goveđu kocku za supu. To sosu da neverovatan ukus! Ali, pošto hrono ishrana ne preporučuje ništa što je ”instant” ili koncentrovano, kao ni veštačke dodatke, kocke za supu sam izbacila iz upotrebe.

Za sos nam je potrebno:

500 gr mlevenog mesa (junećeg ili svinjskog)

300 gr šampinjona

1 veća glavica crnog luka

500 ml soka od paradajza

so, biber, bosiljak, origano

IMG_5837

Kao što počinje svaki recept mog tate, sitno iseckati crni luk.

Samo što je u tatinom slučaju, početak spremanja svakog jela, kreće od čišćenja i seckanja najmanje kilograma crnog luka. I to bih obično radila ja. Vikend kuvanje kreće konverzacijom:

Tata: ”Mici, hoćemo da kuvamo?”

Ja: ”Može. Šta treba da radim?”

Tata: ”Za početak, sitno iseckaj 1-2 kg crnog luka!”

Ja: ”Zašto toooooliiiikooooo?!?!?!”

Tata: ”Zato što je crni luk osnova svakog jela i daje mu ukus i gustinu”

Ok, memorisano i usvojeno. Sa nastankom super secka, mislila sam da će mi život biti makar malo lakši. Avaj, tata ne priznaje secka i tvrdi da luk onda ima čudan ukus… Tako da, daska za seckanje i nož i udri!

IMG_5838

Kad nemam nadzor, hvatam krivinu i seckam malo krupnije. Što je i vidi iz priloženog 🙂

Zagrejati kašiku masti ili dozvoljeno ulje (ja koristim od komine i odlično je). Staviti luk da se prži, mešati dok ne omekne.

IMG_5839

Kad luk omekne (moj je malo potamneo, nije izgoreo) dodati mleveno meso i povremeno mešati, dok tečnost ne izvri.

Dodati so (ja koristim himalajsku) i biber (ja koristim šareni, koji meljem direktno iz mlina). Od kad sam otkrila mešavinu više vrsta bibera, crni mleveni sve ređe koristim.

IMG_5840

Šampinjone iseckati na nepravilne osmine. Ja više volim kad su komadi malo krupniji, da se osete. Seckanje na listiće je ok i izgleda lepše, al se onda ukusa nigde nema. Daleko bilo rendanje šampinjona! To sam jednom videla i svrtavam u kategoriju svetogrđa.

IMG_5844

Kada šampinjoni omeknu i puste vodu, dodati sok od paradajza. Koristila sam domaći sok od paradajza (potkralo se koje seme), propasiran i prokuvan. Bez šećera i drugih dodataka.

IMG_5845

Na srednjoj vatri, pustiti sos da se krčka 20-30 min. Kada se redukuje količina tečnosti, dodati bosiljak i origano.

IMG_5847

Sve lepo promešati i sos je spreman da prelivanje.

IMG_5854

Za one, koji su hrono restrikciji, jelo se jede samo ovako, uz zelenu salatu, na primer. Baš ako mora testenina, onda jelo jesti za doručak. Kome nije prejako…

IMG_5857

Za one, koji su na hrono ishrani, van restrikcije, prepočujem testeninu od prosa. Birati testeninu koja nema u sebi pšenično brašno. Malo je takvih na tržištu ali opet može da se pronađe. Ja koristim fusille od spelte (pošto su organske, cena im je malo jača), pirinčane rezance i testeninu od prosa. Dati sebi oduška i posuti sa malo parmezana 🙂

IMG_5856

Napomena za, konkretno testeninu od prosa: od kako se spuste u vrelu vodu, mešati varjačom po dnu, jer se lepe. Voda je nakon nekog vremena bila skroz bela, što govori da imaju jako puno skroba u sebi. Zato ih treba koristiti jako retko. Na slici je, druga po redu, voda. Prosula sam prvu vodu, nalila vrelu (nikako hladnu, jer će zaustaviti proces kuvanja) i vratila na kuvanje.

IMG_5850

Za one, koji nisu na hrono ishrani, mogu da biraju između fusilla, penna, taljatela, rigatona ili običnih špageta. Preporučujem bilo koju italijansku testeninu. Često se može kupiti na akciji, u marketima. Razlika u ceni, u odnosu na domaću, je malo veća ali zato kvalitet ne može da se poredi…

Mozete me pratiti na facebook-u: https://www.facebook.com/micaprasicafoodblog/

Prijatno!

 

 

 

Leave a Reply

